۱۴۵ عضو مجلس نمایندگان آمریکا خواستار کمک رسانی به فلسطین شدند

۱۴۵ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان در نامه ای به جمهوریخواهان خواستار آزادسازی بسته کمک مالی دولت آمریکا به فلسطین شدند.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، نمایندگان دموکرات در نامه ای به سناتور جمهوریخواه "جیمز ریچ" مقام ارشد کمیته روابط خارجی مجلس سنا خواستار آن شدند تا بسته حمایتی ۷۵ میلیون دلاری به فلسطین را آزاد کنند.

در نامه دموکرات ها به سناتور ریچ آمده است که ما احتراماً تقاضا می کنیم که ده ها میلیون دلار کمک بشردوستانه اختصاص یافته را که برای تأمین نیازهای صدها هزار غیرنظامی فلسطینی برای بازسازی زندگی خود در پی آن ضروری است، آزاد کنید.

نامه نمایندگان دموکرات در حالی نوشته می شود که نمایندگان ارشد جمهوریخواه کنگره آمریکا که بر امور و روابط خارجی این کشور نظارت می‌کنند، در حال تلاش برای جلوگیری از تلاش‌های دولت بایدن با هدف اعطای کمک مالی خاص به فلسطینی‌ها هستند.

نمایندگان جمهوریخواه کنگره بر این باورند از سرگیری اعطای کمک مالی به کرانه باختری رود اردن و نوار غزه بدون گرفتن امتیاز از تشکیلات خودگردان فلسطین، به ضرر منافع آمریکا است.

اعطای کمک مالی به فلسطین بخشی از تلاش های دولت بایدن برای احیا و ترمیم روابط با فلسطینی هاست که در دوره ریاست جمهوری ترامپ با فروپاشی روبرو شده بود.

جو بایدن رسما اعلام کرده است که قصد دارد بخشی از سیاست های دولت ترامپ در قبال فلسطینی ها را تغییر دهد.

ارسال نظر