از تایید صحت انتخابات تا واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیستی

انتخاب رییسی به عنوان رییس جمهور منتخب مردم، کاهش ۱۱ درصدی آمار ورودی زندان‌ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ ، تایید صحت انتخابات ریاست جمهوری، واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست و ... و مهمترین اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته گذشته بود.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری ایسنا،‌ مهمترین اخبار حقوقی و قضایی  ایسنا را در این گزارش می خوانید: 

حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی رئیس قوه قضاییه گفت: مسیر ارتقاء نظام قضایی با وجود چهره ‎های اثرگذار و برجسته، با قوت ادامه خواهد داشت. 

رییسی در مراسم تجدید میثاق با آرمان های امام (ره) که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد با بیان اینکه توجه به مردم در سیره امام (ره) تشریفاتی و سیاسی نبود، تصریح کرد: حقیقتا امام مردم را باور داشت و نظر، رای و نگاه مردم را مورد توجه قرار می‌دادند.                                 

 رئیسی بعد از اینکه بعنوان رئیس جمهور منتخب مردم   انتخاب شد  با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: دولتی پرکار، انقلابی و ضدفساد را تشکیل خواهم داد.                                                              

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه گفت: مردم در این انتخابات به شخص رأی ندادند بلکه به شخصیتی با کارنامه که سابقه خدمتی او را دیده و شنیده بودند رأی دادند.     

معاون اول قوه قضاییه درباره انتخاب حجت الاسلام رییسی بعنوان رییس جمهور منتخب مردم گفت: مردم آقای رییسی را با رای معناداری انتخاب کردند. 

محسنی اژه ای با بیان اینکه اگر می‌خواهیم استقلال سیاسی داشته باشیم باید متکی بر تولید خودمان باشیم، گفت: بدون استقلال اقتصادی استقلال‌ سیاسی کامل نمی‌شود.

معاون اول قوه قضاییه گفت: اگر چنانچه که می گویند اقتصاد ما اقتصاد مریض است، اگر یک مریض را ببرند پیش طبیب اولین کارش این است که تشخیص دهد که مرض چیست؟                      

محسنی اژه ای در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه رییس جدید قوه قضاییه از درون قوه قضاییه انتخاب می شود  یا بیرون از قوه قضاییه؟  گفت:  خانواده قوه قضاییه درخواستشان این است که رییس قوه قضاییه بعدی از درون دستگاه قضایی انتخاب شود.                                                                   

هدف حبس، اصلاح و پذیرش مجدد اجتماعی محکوم است

  سید حشمت اله حیات الغیب  مدیر کل زندان‌های استان تهران با تقدیر از همکاری دستگاه قضایی و پزشکی قانونی در تعیین تکلیف زندانیان بیمار گفت: تعداد معدودی از زندانیان که اغلب شاکی خصوصی نیز دارند، با مساعدت قضات استان آزاد شده یا مرخصی می روند و برخی نیز از پابند الکترونیکی استفاده می کنند.       

  وی افزود: برای هر مددجویی حین ورود به زندان، پرونده شخصیتی و روانشناسی تشکیل می شود که شامل اطلاعات مهارتی و شغلی نیز است و با دسترسی بنیاد تعاون به این اطلاعات، مسیر حرفه آموزی و ورود به عرصه اشتغال سریعتر طی می‌گردد.                                 

زندانبان یک مربی و یک آموزگار است

محمدمهدی حاج محمدی  رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: کارکنان زندان ها صرفاٌ یک نگهبان نیستند بلکه ما زندانبان را یک آموزگار، یک مربی و یک احیاگر می دانیم.   

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین از  کاهش ۱۱ درصدی آمار ورودی زندان‌ها در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ خبر داد.                                 

 

   اعلام منابع آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه در سال ۱۴۰۰

مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، منابع آزمون وکالت سال ١٤٠٠ را اعلام کرد و طبق اعلام این مرکز سؤالات این آزمون در قلمرو منابع اعلام شده و نظریات حقوقی و آرای وحدت رویه مرتبط با آن‌ها طرح خواهند شد.

برگ سبز خودرو قطعا در حکم سند است/ الزام مراجعه به دفاتر اسناد مبهم است

حجت الاسلام محمد مصدق رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه برگ سبز خودرو قطعا در حکم سند است، گفت: الزامی بودن مراجعه به دفاتر ثبت اسناد بعد از صدور برگه سبز توسط نیروی انتظامی نیز در قانون مبهم است و معاونت حقوقی در حال رسیدگی به این موضوع است و بعد از انجام تحقیقات نتیجه مشخص می‌شود.     

 رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: مردم با وجود همه مشکلات معیشتی، اقتصادی و نارضایتی از وضع موجود پای صندوق‌های رای آمدند و این حماسه پر شور را رقم زدند.   

دادگاه باید آخرین راه‌حل باشد

حجت الاسلام هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف گفت: یکی از سیاست‌هایی که در مرکز توسعه حل اختلاف پیگیری شده این است که تا می‌توانیم کاری کنیم که امر قضاوت رسمی مورد نیاز قرار نگیرد و کمتر به سمت دادگاه‌ها حرکت کنیم.                                 

جنتی: انتخابات با موفقیت کامل برگزار شد

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان گفت: الحمدلله انتخابات با موفقیت کامل و بدون هیچ تنشی و در آرامش کامل برگزار شد.

 

صحت انتخابات ریاست جمهوری تایید شد 

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در هفته گذشته  از "تایید صحت انتخابات ریاست جمهوری" خبر داد.   

 

واژگونی دو اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست و  حامل سربازان در یزد 

  روز دوم تیرماه در حادثه واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست 21 نفر مصدوم شدند. مهشاد کریمی خبرنگار ایسنا و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا جان خود را از دست دادند.   

ناصر عتباتی  رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از بازداشت راننده اتوبوس حامل خبرنگار خبر داد. 

در همین رابطه حجت الاسلام رییسی  رییس قوه قضاییه نیز با صدور پیامی تاکید کرد: رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی موظف است به منظور رسیدگی «سریع و دقیق» به پرونده قضایی تشکیل شده در این زمینه، «نظارت» لازم را بعمل آورد.     

همچنین رئیس قوه قضائیه در پی بروز سانحه دیگری که  برای اتوبوس حامل سربازان در یزد اتفاق افتاد، به رئیس کل دادگستری استان یزد دستور پیگیری داد.                                 

انتهای پیام                               

 

ارسال نظر