آغاز بهره برداری از طرح‌های ملی در حوزه صنعت، معدن و تجارت

همزمان با روز ملی صنعت و معدن، طرح های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارزش سرمایه‌گذاری سه هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان به فرمان ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری به بهره برداری رسید.

به گزارش روز پنجشنبه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، ۶ طرح صنعتی و معدنی با اعتبار ۳۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای ۸۸۱ نفر در هفتاد و هشتمین برنامه افتتاح طرح های ملی در چهار استان کشور به فرمان رییس جمهور بهره برداری شد.

این افتتاح ها در قالب این برنامه طرح شمش فولادی شرکت پارس بوتیل و طرح تولید کاشی و سرامیک جواهر یزد در اشکذر و طرح توسعه توتون و تنباکو فرآوری شده شرکت جی. تی. آی پارس در سلطانیه به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین طرح انتقال، ذخیره و صادرات اسیدسولفوریک در کرمان و بندرعباس، طرح آهک پخته و هیدراته در اهر و طرح گندله‌سازی شرکت آهن اسفنجی اردکان، دیگر طرح‌هایی است که روز پنجشنبه بهره‌برداری از آنها آغاز شد.

جمع سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۳۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال است که زمینه اشتغال ۸۸۱ نفر را فراهم خواهد کرد. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دهم تیر ماه به نام روز ملی صنعت و معدن نامگذاری شده است.

ارسال نظر