حق مطالبه‌گری از مسئولان بارزترین وجه احیای حقوق عامه است

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: حق مطالبه‌گری از مسئولان و تأمین امنیت آمرین به معروف و ناهیان از منکر بارزترین وجه احیای حقوق عامه و تأمین آزادی‌های مشروع جامعه است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سیدعلی خان‌محمدی روز یکشنبه ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای به عنوان سکان‌دار دستگاه قضائی کشور اظهار داشت: ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر این انتصاب شایسته توسط رهبر حکیم انقلاب را بارقه امیدی بر ادامه رویکرد مبارزه با فساد و همچنین تداوم رویکرد تحولی دستگاه قضا می‌دانیم. امروز مردم جامعه ما به دلیل برخی رویکردهای غلط، ناکارآمدی‌ها و فسادهای ریز و درشت درگیر مشکلات و چالش‌های اقتصادی هستند و قاطعیت نهاد قضائی مستقیماً بر زندگی و معیشت مردم مؤثر است.

وی افزود: از طرفی منافع مفسدان با شفافیت و تأمین آزادی مطالبه‌گری در تعارض است، بنابراین فسادستیزی در همه سطوح و تلاش برای کاهش محدودیت مطالبه‌گران با تأمین آزادی‌های مشروع و احیای حقوق عامه همبستگی جدی دارد و وجود امنیت اجتماعی برای آمرین به معروف و ناهیان از منکر و ارائه ساز و کارهای قضائی و حمایت‌های حقوقی از آنان یکی از عوامل مهم انگیزه‌بخش در مبادرت به انجام این فریضه توسط آحاد مردم خواهد بود.

خان محمدی اضافه کرد: بر این اساس، ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور آمادگی خود را جهت ایفای نقش به عنوان بازوی کمکی قوه قضائیه جهت احقاق حقوق عامه و مبارزه با فساد اعلام کرده و از خداوند متعال توفیق رئیس جدید قوه قضائیه در دستگاه قضائی را مسئلت می‌کند.

ارسال نظر