فرهنگ‌سازی قرآن در جامعه، حرکت جهادی می‌طلبد/ همکاری اعتاب در نشر قرآن اثر مضاعف دارد

مدیر شعب دارالقرآن آل رسول (س) با بیان اینکه آستان قدس رضوی همواره در فعالیت های قرآنی، تبلیغی و ترویجی نمونه و گُل سرسبد سایر اماکن مقدسه است، گفت: نشر فرهنگ قرآن با محوریت آستان قدس رضوی نتیجه بخش است.

به گزارش عاشورا به نقل از خبرگزاری فارس نهضت ملی من قرآن را دوست دارم از ایام دهه کرامت با همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی کار خود را آغاز کرده و همه آستان‌های مقدس کشور در اجرای این طرح با آستان قدس رضوی همکاری دارند.

لزوم اجرای طرح من قرآن را دوست دارم بر اساس کار کارشناسی
 
حجت‌الاسلام سید ابوالفضل حکیمی مدیر مؤسسه آل رسول (ص) در گفت‌وگو با فارس درباره طرح «من قرآن را دوست دارم»، با بیان آیه «تعاونوا علی البر و التقوی، همواره در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید»، گفت: در این طرح  یک برنامه جدید و با شعار متناسب برای عموم برنامه‌ریزی شده است ولی آنچه در تحقق اهداف این طرح مهم است، این است که در میدان اجرا و عمل باید به صورت فنی پیش برود و با کار کارشناسی انجام بگیرد.

طرح آموزش مجازی قرآن اگر در فضای واقعی هم عینیت پیدا کند، اثر‌بخش‌تر است

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط حاکم در جامعه اجرای طرح من قرآن را دوست دارم به صورت مجازی خوب است، اظهار کرد: این طرح مشترک عتبات مقدسه و آستان قدس رضوی اگر بتواند در فضای واقعی و حقیقی نیز عینیت پیدا کند مطمئناً
از یگ اثرگذاری خیلی عالی در بین عموم بخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد: البته اگر این طرح به صورت حضوری اجرا شود، نتیجه بخش‌تر است و اماکن متبرکه کشور برای رسیدن به نتیجه مطلوب می‌توانند فعالیت‌های خود را با محوریت آستان قدس رضوی و بهره‌گیری از تجربیات و سوابق این آستان مقدس انجام دهند.

همکاری اعتاب مقدس در آموزش قرآن بستر تربیت حافظ قرآن، استاد قرآن، ترتیل‌خوان و... را فراهم می‌کند

حکیمی با اشاره به اینکه در کنار این حرکت قرآنی و ارائه آموزش، گرفتن آزمون ضروری است و باید در چند مرحله انجام شود تا به نتیجه مطلوب برسد، افزود: عتبات مقدسه با همکاری و همدلی با هم می‌توانند در پرتو این کار تبلیغی و ترویجی تعداد زیادی از علاقه‌مندان را آموزش دهند و این همکاری و هم‌افزایی عتبات  مقدسه با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این مجموعه‌ها بستر مناسب برای تربیت حافظ قرآن، استاد قرآن، ترتیل‌خوان و... از بین جوانان و نوجوانان را فراهم می‌کند. همچنین به برکت عتبات مقدسه در کشور کارهای خوبی انجام می‌شود اما باید به این مسئله توجه کنیم که از موازی‌کاری پرهیز شود و طرح‌های کامل و کارشناسی شده اجرا کنیم.

فرهنگ‌سازی قرآن در جامعه، حرکت جهادی می‌طلبد

این فعال قرآن کریم گفت: فرهنگ‌سازی قرآن در جامعه، حرکت جهادی می‌طلبد. برنامه‌ریزی‌های پر محتوی، جدید و جذاب موجب به عینیت رسیدن فعالیت‌های قرآنی در بین مردم می‌شود.

وی افزود: اقدامات مشترک عتبات مقدس باید از ویژگی‌های علمی، کار شناسی، تخصصی بودن، مورد تأیید صاحب نظران اهل علم و اهل فن و بهره‌گیری از منابع و متون دینی و تدوین به روز منابع و ارائه به روز آموزش برخودار باشد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام حکیمی در ادامه با بیان اینکه فعالیت‌های اماکن مقدسه باید در شأن این آستان‌های مقدس برنامه‌ریزی شود، گفت: در حال حاضر مجموعه مؤسسه قرآن کریم آل رسول (ص) در کشور ۲۰ شعبه دارد و اهتمام داریم که در حوزه تعلیم و تربیت مربی قرآن که پایه اصلی  آموزش قرآن است با آستان قدس رضوی همکاری داشته باشیم.
 
وی با اشاره به آثار و برکات قرآن کریم، اظهار کرد: هرکس با قرآن انس بگیرد خداوند متعال دستش را می‌گیرد و مورد نصرت قرار می‌دهد و از کوردلی و ضلالت دور می‌کند و ویژگی‌هایی که انس با قرآن برای انسان به ارمغان می‌آورد همواره در معرض هدایت، بشارت و وعده الهی قرار می‌گیرد و قرائت قرآن باعث آرامش انسان می‌شود و او را از اضطراب، تباهی، فساد و استرس به ساحل آرامش می‌رساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر