دیدار نخست‌وزیر سوریه با یک هیئت پارلمانی ایران در دمشق

نخست وزیر سوریه امروز با «عباس گلرو» نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی وهیئت همراه دیدار و بر اهمیت تعمیق روابط پارلمانی وتحکیم ارتباطات وتبادل سفرها که به نفع دو کشور وملت دوست می باشد، تأکید کرد.

به گزارش روز جمعه عاشورا به نقل از خبرگزاری ایرنا، «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه در این دیدار گفت: دولت سوریه به دنبال پیش بردن همکاری اقتصادی و تبادل تجاری بین دو کشور و توسعه وخلق چشم اندازهای جدید متناسب با سطح روابط راهبردی سوریه وایران است.

وی اشاره کرد که دو طرف به منظور انعقاد توافقات دوجانبه واجرای سریع طرح های مشترک و عبور از موانع موجود تلاش می کنند.

گلرو نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه گفت که هدف سفر هیئت پارلمانی ایرانی به سوریه افزایش هماهنگی وهمکاری وبرداشتن موانع از مسیر برقراری همکاری مشترک می باشد.

وی تأکید کرد که مجلس شورای اسلامی به توسعه روابط با کشورهای دوست ومتحدان راهبردی از قبیل سوریه توجه بسیاری دارد.

«فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه نیز دیروز پنحشنبه در دیدار با هیئت پارلمانی ایران از حمایت‌های تهران از دمشق در تمام زمینه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی قدردانی کرده است.

در این دیدار نیز دو طرف همچنین بر اهمیت دیپلماسی پارلمانی برای دفاع از منافع ملت ایران و سوریه تأکید کردند.

لزوم تدوین مبانی لازم برای تقویت توانمندی ها و روابط اقتصادی دوجانبه برای مقابله با تروریسم اقتصادی تحمیلی علیه ایران و سوریه از دیگر محور های مورد گفت و گو بوده است.

المقداد و گلرو در این دیدار، همچنین ضمن بررسی وضعیت منطقه به ویژه اراضی اشغالی فلسطین، بر اهمیت ایستادگی و مقاومت فلسطین برای آزادسازی خاک این کشور و تشکیل دولت مستقل به مرکزیت قدس شریف تأکید کردند.

ارسال نظر