تبادل تجربیات هیات‌های مبارزه با موادمخدر در دستور کار ایران و پاکستان

سفر آتی وزیر کنترل موادمخدر پاکستان به ایران و برنامه دیدار روسای پلیس مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان و ایالت بلوچستان در دستور کار دو کشور همسایه برای تقویت همکاری‌های مشترک قرار گرفت.

به گزارش روز سه‌شنبه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، «اکبر دورانی» قائم‌ مقام وزیر وزارت کنترل موادمخدر پاکستان در شهر اسلام‌آباد که میزبان سرهنگ «امید سروری» افسر رابط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان بود، خواستار افزایش همکاری‌های دو کشور همسایه علیه موادمخدر به ویژه با توجه به سناریوی فعلی در منطقه از جمله وضعیت افغانستان شد.

طرفین در این نشست روابط دوجانبه و رویکرد راهبردی برای مبارزه با پدیده قاچاق موادمخدر در مرزهای پاکستان با ایران را مورد بحث قرار دادند.

افسر رابط پلیس مبارزه با موادمخدر ایران از تلاش های پاکستان برای از بین بردن تهدید مواد مخدر در جامعه قدردانی کرد.

وی همچنین سفر برنامه‌ریزی شده «اعجاز احمد شاه» وزیر کنترل موادمخدر پاکستان به ایران تا ماه‌های آینده و همچنین برگزاری نشست مشترک روسای پلیس مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان کشورمان و ایالت بلوچستان پاکستان را برای تقویت همکاری‌های دو کشور مهم توصیف کرد.

طرف پاکستانی نیز تاکید کرد: ما نیاز به همکاری متقابل داریم تا این پدیده شیطانی را در اجتماع کاملا ریشه کن کنیم. 

سرهنگ امید سروری در ادامه اظهار داشت: ایران مشتاق به افزایش همکاری‌ها با پاکستان است و حمایت خود را در تمام راه های ممکن برای جلوگیری از مواد مخدر در جامعه گسترش می دهد.

مسوولان ایران و پاکستان با توجه به وضعیت سیاسی فعلی در افغانستان تاکید داشتند که به احتمال زیاد عناصر بی پروا به ویژه در استان‌های همجوار مرزی با پاکستان و ایران از این اوضاع برای گسترش پدیده قاچاق موادمخدر استفاده خواهند کرد.

تبادل هیات‌های مبارزه با موادمخدر در دستور کار ایران و پاکستان

ایران و پاکستان به طور متقابل توافق کردند نسبت به تحولات افغانستان و تحرکات قاچاقچیان موادمخدد هوشیار باشند.

مقرر شد در سفر وزیر کنترل مواد مخدر پاکستان به ایران از دستاوردهای کشورمان در حوزه کاهش تقاضا برای مواد مخدر و درمان مصرف کنندگان بازدید به عمل آید.

گفتنی است، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا اواسط دیماه سال‌ گذشته به دعوت دولت و ستاد فرماندهی نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان سفر رسمی به اسلام‌آباد شد انجام داد و طی ۳ روز با وزیر کشور، وزیر کنترل موادمخدر و فرمانده نیروی مبارزه با موادمخدر پاکستان دیدار کرد. 

سردار «مجید کریمی» همچنین با سفر به کویته مرکز ایالت بلوچستان به عنوان استان همجوار با سیستان و بلوچستان کشورمان با مسوولان مرزبانی و پلیس مبارزه با موادمخدر پاکستان دیدار کرد.

ارسال نظر