بررسی فرصت‌های همکاری ایران و پاکستان در صنعت داروسازی

وبینار بررسی همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در حوزه صنایع دارویی با حضور مسوولان اتاق بازرگانی دو کشور و همچنین مشارکت سرکنسولگری ایران در شهر «کراچی» برگزار شد.

به گزارش روز پنجشنبه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، گردهمایی مجازی مسوولان و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی تهران و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان به همت سرکنسولگری کشورمان در کراچی و سفارت پاکستان در تهران صورت گرفت. 

«حسن نوریان» سرکنسول ایران در کراچی طی سخنرانی در این وبینار با اشاره به اینکه سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر اساس اعلام رئیس جمهوری جدید بر اساس اولویت روابط با همسایگان تنظیم شده است، اظهار داشت: ایران و پاکستان اگرچه دارای روابط بسیار مناسبی در حوزه سیاسی و فرهنگی هستند اما سطح مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند اقدامات جدی تر از سوی دولت های دو طرف برای ارتقا مناسبات اقتصادی می باشد.

 

بررسی فرصت‌های همکاری ایران و پاکستان در صنعت داروسازی

 

وی با اشاره به وجود پتانسیل‌های قابل توجه در صنایع دارویی دو همسایه‌ تاکید کرد: شناخت بیشتر از ظرفیت‌های یکدیگر و استفاده از زیرساخت‌هایی مانند کریدور  ریلی و جاده‌ای اکو در مسیر اسلام‌آباد- تهران-استانبول که ۳۰ درصد کمتر از مسیرهای سنتی هزینه دارد، همچنین افتتاح مرزهای جدید بین ایران و پاکستان و وجود تسهیلات خدمات بار هوایی از طریق ایران ایر در مسیر پرواز مستقیم تهران و کراچی و استفاده از ظرفیت شرکت سرمایه گذاری مشترک ایران و پاکستان می‌تواند برای افزایش همکاری های بازرگانی مورد استفاده قرار گیرد.

فعالان بازرگانی و سرمایه گذاران شرکت‌کننده در این وبینار، مهمترین چالش توسعه روابط بازرگانی بین ایران و پاکستان را نبود کانال های بانکی و مشکل انتقال مالی و پولی عنوان کردند.

"مسعود احمد" رایزن بازرگانی و سرمایه گذاری سفارت پاکستان در تهران نیز گفت: قیمت مناسب هزینه های انرژی و حمل و نقل در ایران فرصت خوبی برای طراحی سرمایه‌گذاری مشترک در تولیدات دارویی است.

"نجم‌الدین حسن جاوا" رئیس شورای بازرگانی ایران و پاکستان وابسته به فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع این کشور ابراز امیدواری کرد: با ایجاد واحدهای تولیدی مشترک امکان تامین نیازهای متقابل دارویی بین ایران و پاکستان و حتی صادرات محصولات تولیدی مشترک به سایر کشورهای جهان وجود دارد.​

ارسال نظر