نصرالله: لبنان همچنان قدرتمند و مقاوم است

سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان در سخنرانی شب تاسوعا گفت که با وجود جنگ اقتصادی علیه لبنان این کشور همچنان مقاوم و ایستاده است.

به گزارش امروز (چهارشنبه) عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، نصرالله دیشب در سخنرانی دهه اول محرم در شب تاسوعا گفت: مشکلات موجود در لبنان بخشی از جنگ اقتصادی است که هدف آن، تحقیر ملت و مقاومت لبنان است. وی با بیان اینکه آمریکا خواستار تضعیف لبنان است تصریح کرد: لبنان بخشی از جبهه مقاومت است که چندین بار طرحهای براندازی آمریکا را خنثی کرده است. آنها با فشار اقتصادی به لبنان قصد فروپاشی این کشور را دارند، اما جبهه مقاومت همچنان مقاوم و ایستاده است و وقایع اخیر این مسئله را اثبات می کند.

وی درباره قاچاق سوخت در لبنان نیز گفت که برخی از سران سیاسی در بحران سوخت نقش دارند و احتکار را نادیده می گیرند با هدف اینکه سوریه و هم پیمانان آن را متهم به قاچاق سوخت کنند که ما آن را محکوم می کنیم.

نصرالله افزود: کسانی که در قاچاق سوخت نقش دارند با خریداری بنزین و گازوئیل و احتکار آن سبب کمبود عرضه و افزایش تقاضا شدند و صدمات زیادی را به مردم وارد کردند و کسانی که فکر می کنند ما حامی قاچاق به سوریه هستیم در اشتباه هستند.

او ادامه داد: ما از تمام تدابیری که  از قاچاق جلوگیری می کند، حمایت می کنیم؛ بنابراین اجازه دهید دولت مسئولیت خود را به عهده بگیرد و از قاچاق جلوگیری کند. کنترل امنیتی گذرگاه های مرزی وظیفه حزب الله نیست و دولت موظف است در تمام این گذرگاه ها نیروهای نظامی مستقر کند تا با قاچاقچیان مبارزه کند و بنابراین دولت مسئول حل این مسئله است.

وی در پایان گفت: آنچه در افغانستان اتفاق افتاد درس بسیار بزرگی است که ما باید از آن استفاده کنیم. ما منتظر آمریکایی ها نیستیم، نه آموزش، نه توصیه، نه حمایت و نه وعده های دروغین آنها را نمی خواهیم زیرا هیچ خیری از آنها به ما نمی رسد. خیر در ملت، مردم ما و در سرزمین ما است که باید بر آن سرمایه گذاری کنیم و این قدرت را داریم که لبنان را دوباره بسازیم.

ارسال نظر