رای بالای نمایندگان نشانه اراده مجلس برای پشتیبانی از دولت است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رای حداکثری به وزیران نشان دهنده اراده مجلس برای پشتیبانی از دولت و همچنین وحدت، انسجام و هماهنگی قوا است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،ابراهیم عزیزی  با اشاره به رای بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیران پیشنهادی دولت اظهار کرد: وظیفه مجلس بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی رییس جمهوری بود و نمایندگان بر مبنای دو رکن کارنامه و همچنین برنامه های ارائه شده از سوی وزیران، اقدامات لازم را در این مدت انجام دادند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: جمع‌بندی نمایندگان همین رای بالایی بود که این هفته به کابینه دولت داده شد. اینکه وزیران از رای حداکثری نمایندگان برخوردار شدند نقطه مثبت و نشان دهنده اراده مجلس برای پشتیبانی از دولت است و می تواند سرمایه خوبی برای وزیران باشد و امیدواریم وزیران با این سرمایه خوب حمایت حداکثری نمایندگان مجلس که در اختیار دارند نقش بیشتری در خدمت به مردم ایفا کنند.

تعامل دولت و مجلس مبتنی بر عملکرد وزیران خواهد بود

وی تعامل مجلس و دولت را مبتنی بر عملکرد وزیران دانست و گفت: عملکرد ملاک قضاوت خواهد بود. چنانچه مجموعه وزیران در مدار خدمت، کار، تلاش، پیشرفت، عمران و سازندگی در کشور به ویژه در حوزه هایی که امروز مردم نیازمند تلاش بیشتر هستند گام بردارند مجلس هم حمایت خود را از آنان ادامه می دهد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در عین حالی که مجلس رای اعتماد بالایی به اکثر وزیران داد از طرفی هم وظایف خود را حتما دنبال می کند و هر جا لازم باشد در راستای خدمت به مردم در جهت سوال، تذکر، یادآوری و سوال اقدام و به وظیفه خود عمل خواهد کرد و رای بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیران، منافاتی با وظایف نمایندگان مجلس ندارد.

پیام رای حداکثری به وزیران، انسجام و هماهنگی قوا است

عزیزی پیام رای حداکثری مجلس به وزیران برای خارج را وحدت، انسجام و هماهنگی قوا توصیف کرد و افزود: رای بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دولت پیام بسیار خوبی به خارج از مرزهای جغرافیایی دارد. این رای بالا نشان دهنده اراده قوای سه گانه برای حرکت در مسیر توسعه، پیشرفت و بالندگی کشور ایران اسلامی است و این وحدت میان قوا می تواند تضمین کننده اهداف بلند انقلاب اسلامی باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رای بالای نمایندگان به وزیران را حاوی پیام‌های معناداری به داخل کشور دانست و گفت: رای حداکثری مجلس به اعضای کابینه دولت باید بتواند بسیاری از نگرانی‌های مردم که ناشی از اختلافات و واگرایی ها بود را به حداقل برساند و منشاء رضایتمندی مردم باشد.

به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی تقریبا دو هفته‌ای به گزینه‌های پیشنهادی برای تصدی ۱۹ وزارتخانه دولت سیزدهم، به ۱۸ وزیر پیشنهادی رای اعتماد دادند.​

ارسال نظر