فرار ۶ اسیر فلسطینی از طریق حفر تونل در یکی از زندان‌های اسرائیل

شش اسیر فلسطینی از طریق حفر تونل موفق به فرار از یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش امروز (دوشنبه) عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، این شش اسیر فلسطینی از طریق تونلی که در سلول خود حفر کرده بودند، توانستند از زندان جبلوع رژیم صهیونیستی فرار کنند.

منابع عبری‌زبان اعلام کردند که این ۶ اسیر به حبس‌های طولانی‌مدت محکوم بودند و سال‌هاست که در بند اسارت هستند.

به گفته منابع عبری زبان، اسرای فلسطینی از ماه‌ها قبل حفر این تونل را آغاز کرده بودند.

الجزیره اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی برای یافتن این ۶ اسیر متواری به حالت آماده‌باش درآمده و عملیات جست و جو را آغاز کرده است.

وبگاه صهیونیستی «والا» عنوان کرد که اسرای فلسطینی راس ساعت ۳:۲۵ دقیقه بامداد امروز (دوشنبه) نقشه فرار خود از زندان جبلوع که یکی از امنیتی‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی است را عملی کردند و پس از نیم ساعت زندانبانان اسرائیلی متوجه شدند که آن‌ها فرار کرده‌اند.

از سوی دیگر، رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که ۵ نفر از این زندانیانی که متواری شدند عضو جنبش جهاد اسلامی و یک نفر دیگر عضو جنبش فتح است.

بنا به این گزارش، «اسیر زکریا الزبیدی» فرمانده گردان‌های شهدای الاقصی در شهر جنین از جمله این زندانیان است.

واکنش حماس و جهاد اسلامی به فرار ۶ اسیر فلسطینی

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی به فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان صهیونیستی جبلوع واکنش نشان دادند.

برخی منابع در جنبش جهاد اسلامی اعلام کردند که رهبر عملیات فرار از زندان جبلوع "محمود عبدالله العارضه" نام دارد.

به گفته این منابع، العارضه امیر اسرای جهاد اسلامی در زندان جلبوع است.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرده که عملیات فرار اسرای فلسطینی از زندان، یک عملیات قهرمانانه است که ضربه‌ای بزرگ به نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی و سیلی محکمی به ارتش و کل نظام رژیم اشغالگر است.

این جنبش اعلام کرد که همزمان شدن این عملیات دلاورانه با ضربه محکمی که دشمن صهیونیستی در مرز غزه دریافت کرد، شکست و ناتوانی این رژیم را بیش از پیش نشان می‌دهد.

در همین راستا، فوزی برهوم سخنگوی حماس نیز تاکید کرد که آزادی (فرار) ۶ نفر از اسرا به رغم تمامی موانع امنیتی، اقدامی شجاعانه و قهرمانه است.

برهوم این عملیات را پیروزی بزرگی برای عزم و اراده اسرای قهرمان فلسطینی دانست و گفت این پیروزی چالشی حقیقی فراروی نهادهای امنیتی اسرائیلی قرار داد که خود را شکست‌ناپذیر می‌دانستند.

حماس تاکید کرد که این پیروزی ثابت کرد که دشمن صهیونیستی به رغم تمامی امکاناتی که در اختیار دارد، هرگز پیروز نخواهد شد.

جنبش حماس بیان کرد که این عملیات دلاورانه ثابت کرد که مبارزه ملت فلسطین برای آزادی حتی در داخل زندان هم ادامه دارد و متوقف نخواهد شد.

ارسال نظر