آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در کرمانشاه برگزار شد

آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، قرائت تحقیق، اذان و دعاخوانی به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه روز چهارشنبه با حضور برگزیدگان رشته‌های مختلف در سرسرای اجتماعات دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در این مراسم با قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری این مسابقات در مراحل مختلف گفت: در این فصل رقابت های قرآنی از ابتدا بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در این رقابت ها شرکت کردند که ۲۳۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند و در نهایت ۳۹ نفر در رتبه های اول و سوم به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین «محمد صالحی» با اشاره به اینکه نفرات اول رشته های مختلف به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند، افزود: اداره اوقاف برگزیدگان را تنها نخواهد گذاشت و با برگزاری کلاسهای آموزشی و مشاوره ای رایگان برای آنها کمک می‌کند تا در مسابقات کشوری، رتبه های بهتری نسبت به سال گذشته کسب کنند.

وی جامعه متدینین و قرآنی را پیشگام در رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و گفت: با توجه به محدودیت هایی که کرونا برای برگزاری محافل قرآنی ایجاد کرد اما اداره اوقاف کرمانشاه در این مدت لحظه‌ای از تبلیغ و ترویج قرآن کوتاه نیامده است و برنامه های تفسیر، محافل انس با قرآن و ترویج سبک زندگی اسلامی در صورت امکان حضوری و اگر مقدور نبوده در فضای مجازی برگزار شده است.

آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در کرمانشاه برگزار شد

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اینکه شنیدن قرآن و محافل انس با قرآن موجب آرامش و تسلی خاطر است گفت: در این مدت این محافل معنوی را در بیمارستان ها برای بیماران و پرستاران هم برگزار کردیم و اجازه ندادیم کرونا ارتباط با قرآن را در محجوریت قرار دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با گرامیداشت سالروز واقعه ۱۷ شهریور این روز را مقدمه ای برای پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود : ۱۷ شهریورماه،  ۲۲ بهمن ها و ۱۵ خردادها بود که دین را زنده نگه داشت و در نتیجه آن روزها بود که امروز ما می‌توانیم برنامه های اینچنینی را در امنیت کامل برگزار کنیم.

در پایان این مسابقات در  بخش برادران و در رشته های حفظ ۵ جزء «شاهو فتاحی»، ۱۰ جزء «امید امیری»، ۲۰ جزء «امین صیدی»  و ۳۰ جزء «جهانگیر سرخه‌وندی» اول شدند.

در رشته قرائت ترتیل «علی نیکی» و قرائت تحقیق «امین عبدی»، رشته اذان «سعید دایی چی» حائز رتبه اول شدند.

در  بخش خواهران نیز در رشته های حفظ ۵ جزء «مریم درویشی» ، ۱۰ جز «گل بهار سپهری»، ۲۰ جزء «هدا واعظی» و ۳۰ جز «فائزه چراغی» اول شدند.

در رشته ترتیل این دوره از مسابقات نیز «سمینه کرم» و تحقیق «زهرا سهرابی» اول شدند.

آیین اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در کرمانشاه برگزار شد

 

 

ارسال نظر