حوزه قرآن و نماز آموزش و پرورش بدنبال فعالیت ساختاری و ریشه‌ای است

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال‌های اخیر با توجه به تلاش های شبانه روزی صورت گرفته تمام فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز تثبیت شده است و اکنون به دنبال ایجاد فعالیت های ساختاری و ریشه ای در این زمینه هستیم.

به گزارش روز دوشنبه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدرضا مسیب زاده در جلسه وبینار روسای ادارات قرآن، عترت و نماز ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور افزود: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز، پیگیری فعالیت های این حوزه در طول سال تحصیلی، فعالیت های پایگاه های تابستانی، مراکز دارالقرآن الکریم ها و انجام پرشور سوگواره احلی من العسل، قرارگاه مجازی قرآن عترت و نماز و سایر فعالیت ها تقدیر و تشکر می کنیم. 

وی با تاکید بر تشکیل شورای دارالقرآن الکریم و شورای قرآن، عترت و نماز استان ها اظهار داشت: باید در کارها به دنبال حل و فصل مشکلات آن هم به صورت گروهی و با توسعه مشارکت باشیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش همچنین توصیه کرد که استان‌ها در زمینه انعقاد تفاهم نامه های استانی در زمینه ساخت و تجهیز دارالقرآن الکریم که تفاهم نامه بین معاونت پرورشی و فرهنگی، سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز است، اهتمام ویژه ورزند تا از ظرفیت های این تفاهم نامه به خوبی برای تجهیز و بهسازی دارالقرآن ها در سطح استان ها استفاده شود. 

مسیب زاده یادآور شد: چهارمین دوره گردهمایی سراسری روسا، کارشناسان مسئول و کارشناسان قرآن، عترت و نماز سراسر کشور به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران به صورت مجازی مهر ماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همه باید نسبت به فعالیت های قرآن ،عترت نماز از هیچ تلاشی فروگذار نکنند. البته تاکنون این گونه بوده و همچنین نسبت به اجرایی و عملیاتی شدن بخشنامه ویژه شروع سال تحصیلی که شامل سیاست های ابلاغی حوزه پرورشی و فرهنگی از جمله غبارروبی و ضدعفونی کردن نمازخانه ها، اندراج  وقت نماز، آغاز رسمی نهضت حفظ جزء ۳۰قرآن کریم  و. . . اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تغییرات کتاب ندای رحمت به عنوان شیوه نامه فعالیت ها انجام شده و در فرصتی مغتنم پس از انجام مراحل قانونی به استان ها ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر این بحث شناسنامه‌دار کردن نمازخانه های مدارس یکی از اقدامات ساختاری  بسیار خوبی است که در حال پیگیری است و همچنین تهیه نقشه جانمایی مراکز دارالقرآن  الکریم وزارت آموزش و پرورش در نقشه کشور و به تفکیک استان ها تهیه شده است که به زودی برای همه استان ها ارسال خواهد شد. 

 

کتاب زلال تربیت ماحصل گزارش هشت سال گذشته 

مسیب زاده خاطرنشان کرد:  کتاب زلال تربیت که ماحصل گزارش تمام فعالیت های اداره کل  قرآن، عترت و نمازدر هشت سال گذشته است  اکنون به زیر چاپ رفته است. این کتاب از ظرفیت ارزشمند واقعیت افزوده و تکنیک های ارزشمند فصای مجازی،  فیلم و ... برخوردار است و به زودی در دسترس همه روسای ادارات قرار می‌گیرد. 

همچنین در ادامه جلسه سید مجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، مشاور مدیر کل قرآن ، عترت و نماز  و مسئول دبیرخانه کشوری پیگیری تفاهمنامه سه جانبه جامعه خیرین مدرسه ساز، سازمان نوسازی وتجهیز مدارس و معاونت پرورشی و فرهنگی به تبیین و تشریح ظرفیت های این تفاهم نامه پرداخت.​

ارسال نظر