سازمان ملل: بیش از ۷ میلیون یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند

دفتر نمایندگی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یمنی از سوء تغذیه رنج می‌برند.

به گزارش روز دوشنبه عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، در بیانیه دفتر نمایندگی هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن آمده است: ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یمنی از جمله ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار کودک زیر پنج سال و یک میلیون و ۲۰۰ هزار زن باردار و شیرده به خاطر سوء تعذیه شدید نیاز به درمان هستند.

بر اساس این گزارش، بخش درمانی یمن تنها برای ۱۱ درصد از نیازهای خود در سال جاری میلادی تأمین مالی شده و این درحالی است که ۲۰ میلیون نفر نیاز به کمک های بهداشتی و درمانی دارند.

این بیانیه افزوده است: تنها ۵۱ درصد از بیمارستان های یمن با ظرفیت کامل خود فعالیت می کنند و از مجموع ۳۳۳ شهرستان یمن تنها در ۶۷ شهرستان پزشک وجود دارد و به طور میانگین در هر ۱۰ دقیقه یک کودک به دلیل ابتلا به بیماری هایی که می توان از آن ها پیشگیری کرد، جان خود را از دست می دهند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، جنگ تمام عیاری را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد که بهانه آن بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بوده است.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله سازمان جهانی بهداشت و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.​

ارسال نظر