توان رزمی برای پاسخگویی به هر نوع تهدید هوایی باید ارتقا یابد

رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا گفت: ارتقای توان رزمی در پاسخگویی به هر نوع و سطح از تهدید هوایی نیازمند تجهیزات جدید و فعالیت‌های هوشمندانه است که باید بستر آن فراهم شود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار محمد شیرازی روز چهارشنبه در آیین معارفه و تکریم فرماندهان جدید و سابق نهاجا گفت: ساخت نیروی هوایی در تراز نظام اسلامی از مهمترین افق‌های پیش روی نهاجا است که باید خود را به این مرحله برسانیم.

رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به اقدامات فرماندهان سابق نیروی هوایی در ارتقای توان رزم این نیرو یادآور شد: این حرکت مبارک در تقویت نیروی هوایی از گذشته آغاز شده که به همت همه عزیزان و مجاهدان خصوصاً فرماندهان سابق این نیرو به این سطح از توانمندی رسیده است.

وی تصریح کرد: وقتی که امروز رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند نیروی هوایی در تراز نظام اسلامی مشخص است که انتظار رهبری فراتر از وضعیت موجود است.

سرتیپ شیرازی گفت: ارتقای توان رزمی در پاسخگویی به هر نوع سطح از تهدید هوایی نیازمند تجهیزات جدید و فعالیت‌های هوشمندانه است که باید بستر آن فراهم شود.

رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، توجه به نیروی انسانی را  یک سرمایه اثرگذار و مهم در راستای آمادگی نیرو عنوان کرد و گفت: یکی از روش‌های موجود در ارتقای بخش‌های مختلف، توجه به نیروی انسانی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند رشد سرمایه انسانی باید در نظر گرفته شود؛ چراکه این یک ذخیره الهی است که خداوند برای ما قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول در نیروهای مسلح نیروی انسانی است، افزود: ارتقای سطح آمادگی با بهره گیری از تمرین و تجربه می‌تواند ما را برای اقدام در وقت نیاز کمک کند و این روند با اجرای رزمایش، برگزاری همایش و گفتمان‌ها و آماده کردن ذهن‌ها برای مقابله با تهدیدات منطقه‌ای و جهانی است؛ رسیدن به این مرحله پیدا کردن  روش‌هایی است که باید از آن بهره مند شد. 

سرتیپ شیرازی با تاکید بر اهمیت شکل‌گیری ذهن سرباز آن جوان نسبت به سیستم نظامی نیروهای مسلح گفت: جوان امروز ما در بمباران تبلیغاتی دشمن وارد عرصه خدمت به کشور می‌شود و جانش را در این راه بر کف دست می گیرد باید تلاش کنیم، اولا این عزیزان را خوب بشناسیم و بعد ذهنیت خوب و مطلوبی را از نیروهای مسلح به این افراد ارائه دهیم همان ذهنیتی که برگرفته از فرهنگ متعالی دوران دفاع مقدس است.

رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا همتاپروری را یکی دیگر از اقدامات موثر در نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: باید هر یک از شما عزیزان در هر کجا و هر مسوولیتی که دارید بتوانید چند نفر را متناسب با توانمندی شان برای آن کار فراهم  و آماده کنید باید به این امر به صورت خاص توجه شود.

وی تعامل اثربخش و هم افزا را از دیگر مولفه‌های توانمندی نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: این کار باید در داخل ارتش بین نیروها و در سطح ارتش و سپاه انجام شود همانگونه که قبلا نیز انجام شده و شاهد تعاملات ارزنده‌ای در نیروی دریایی‌های ارتش و سپاه بوده‌ایم و همچنین این مسئله بین نیروهای مسلح و بخش‌های کشوری نیز موضوعیت دارد و می‌تواند برکات زیادی در پی داشته باشد.​

ارسال نظر