حسینی: در قبال فعال شدن صهیونیست‌ها در منطقه بیکار نخواهیم ماند

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: ما به حسن همجواری قائل هستیم اما اگر کسی این موضوع را نادیده بگیرد،وظیفه خود را انجام می‌دهیم چون امنیت ما خط قرمز ما است و نخواهیم گذاشت مرزهای ما به مخاطره بیفتد و در قبال فعال شدن صهیونیستها در منطقه بیکار نخواهیم ماند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سید محمد حسینی روز شنبه در سفر به استان قزوین ضمن بازدید از مجموعه اقتصادی توسعه اندیشان اطلس که به مناسب هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: ما به روحیه ایثار و شهادت در همه دوران‌ها نیاز داریم. در حال حاضر به جای جهاد نظامی، عرصه‌های دیگر مانند جهاد علمی، فرهنگی، سیاسی و جهاد اقتصادی برای تولید اولویت دارد و در این مسیر باید روحیه ایثار و شهادت داشته باشیم. 

وی در ادامه با یادآوری خاطرات خود از دوران جنگ تحمیلی گفت: سال ۶۰ سردار سلیمانی در پادگان ۰۵ کرمان مربی آموزشی ما بود، خیلی هم جدی و سخت گیر بودند. می‌گفت اگر شما خوب آموزش نبینید در شب عملیات هنگام رزم نمی‌توانید خوب عمل کنید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان این که  در حوزه اقتصادی هم باید آمادگی کافی داشت تا تحریم ها بی‌اثر و تولید شکوفا شود، گفت: چهل سال قبل در چنین ایامی، عملیات ثامن الائمه با فرمان امام(ره) انجام شد. آبادان در محاصره و خرمشهر در اختیار دشمن بود و خیلی‌ها فکر می‌کردند ما نمی توانیم کاری انجام بدهیم و باید شکست را بپذیریم اما امام (ره) فرمودند محاصره آبادان باید شکسته شود و این کار انجام شد. دولت سیزدهم هم «اصحاب ما می‌توانیم» هستند، یعنی برای رفع مشکلات کشور روحیه جهادی و انقلابی دارند.

وی افزود: بعضی افراد فقط خودشان  و منافع شخصی را می بینند اما برخی‌ها از خود فراتر می‌روند محله، خانواده، روستا و شهر خود را می‌بینند و بعضی هم از این دایره وسیع‌تر می‌روند و در حد استان و کشور خود را می بینند، برخی هم مانند سردار سلیمانی فراتر از مرزهای جغرافیایی را می‌بینند و اگر در سرزمینی مظلومی در محاصره قرار گرفته و از ما کمک بخواهد آنها را از این محاصره نجات می‌دهند و قدرت نمایی می‌کنند و این عظمت جمهوری اسلامی است. 

حسینی با اشاره به اظهارات نسنجیده برخی مقامات کشورهای همسایه، گفت: برخی ها برای ما شاخ و شانه می‌کشند و نمی‌دانند ما تا دل اروپا رفتیم و مسلمانان مظلوم بوسنی و هرزگوین را نجات دادیم. نگاه ما اعتقادی است و همین نگاه به ما می‌گوید باید از کشورمان دفاع و دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنیم.این موارد باید در کتاب‌ها نوشته شود و فرزندان ما بدانند چه کسانی از این خاک و مرز بوم دفاع کردند و این عزت و عظمت را ایجاد کردند و بعد از جنگ هم با همان روحیه نسل جوان به آنها ملحق شدند. 

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: خیلی از جوان‌ها مثل دوران جبهه و جنگ مقاومت و ایستادگی می کنند. همین نوجوان شهید که به دل آتش زد،تداعی‌گر همان روحیه ایثار و فداکاری بود، اینها جهاد فی سبیل الله است.

حسینی با اشاره به کمبودهای دوران دفاع مقدس گفت: بعد از جنگ تحمیلی با کمک جوانان، دانشمندان و نیروهای مسلح کمبودهای دوران جنگ مشخص و جبران شد. ضعف هایی که در زمینه تولید تسهیلات پیشرفته و ساخت موشک های نقطه زن داشتیم، برطرف شد و امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران زبانزد است. 

وی با اشاره به روحیه جهادی و مدیریت انقلابی دوران دفاع مقدس یادآور شد: بعد از دوران جنگ تحمیلی این روحیه باید ادامه داشته باشد و با همین روحیه می‌توان مشکلات کشور را حل کرد. 

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به خیانت‌هایی که در دوران پهلوی به کشور شد، گفت: در دوران قبل از انقلاب بخش‌هایی از کشور را از دست دادیم، اما بعد از انقلاب مردم ما با توان و قدرت ایستادند تا ذره‌ای از خاک ما دست دشمن نیفتد. 

این استاد دانشگاه با اشاره به درگیری سال گذشته جمهوری آذربایجان برای بازپس‌گیری قره باغ و حمایت ایران از مردم آذربایجان در آن گفت: با همه این مسائل می‌بینیم امروز صهیونیست‌ها و تروریست‌ها، همسایگان را علیه ما تحریک می‌کنند آنها می‌خواهند ما را محدود کنند و ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم. 

حسینی افزود: ما در گذشته هم اجازه ندادیم رژیم صهیونیستی و تروریست‌ها در خاک کشورهای همسایه علیه ما کار کنند. ما به حسن همجواری قائل هستیم اما اگر کسی این موضوع را نادیده بگیرد ما وظیفه خود را انجام می‌دهیم چون امنیت ما خط قرمز ما است و نخواهیم گذاشت مرزهای ما به مخاطره بیفتد. 

وی با اشاره به انهدام مواضع تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق توسط نیروهای مسلح گفت: ما کاری را مخفیانه انجام نمی‌دهیم و با قدرت از امنیت کشورمان دفاع می‌کنیم.در قبال فعال شدن صهیونیست‌ها در منطقه هم بیکار نخواهیم ماند.

حسینی با اشاره به برگزاری رزمایش‌های اخیر نیروهای مسلح اظهار کرد: این رزمایش‌ها هم رزمایش بازدارنده است‌ تا دشمن حساب کار دستش بیاید . یک تلنگری است برای اینکه فکر نکنند می‌توانند مصالح و منافع ما را به خطر بیندازند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت بنا نداشته منافع کشورهای دیگر را در خطر بیاندازد. اما  وقتی  هجمه صورت بگیرد در دفاع از خود تردید ندارد. دیدید که وقتی آمریکایی ها سردار ما را به شهادت رساندند ما هم پایگاه آنها را هدف قرار دادیم و وقتی پهپاد آمریکا وارد خاک جمهوری اسلامی شد آن را منهدم کردیم. 

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: چابکی و فعالیت نیروهای مسلح بسیار مهم است تا همیشه آماده باشیم زیرا اگر آماده نباشیم و دیگران احساس کنند در حوزه ضعف قرار داریم به ما هجمه خواهند کرد. در سال ۵۹ هم احساس کردند که ما در موضع ضعف قرار داریم و جنگ را شروع کردند اما با قدرت اراده و ایمان و کمک خدا توانستیم در مقابل دشمن بعثی پیروز شویم. 

وی با اشاره به انسجام و وحدت شکل گرفته در کشور اظهار کرد: در سفر اخیر که امیرعبداللهیان به سازمان ملل، وی با ۵۱ وزیر خارجه ملاقات کرد و وزرای کشورهای دیگر بر این نکته تاکید کردند که الان فرصت بهتری است که ما با ایران در تعامل باشیم. 

حسینی گفت: قوای سه گانه در کنار نهادهای انقلابی و نیروهای مسلح الآن انسجام خوبی دارند در همین مدت کوتاه که دولت سیزدهم مسئولیت را به عهده گرفته، خداوند هم عنایت داشته و تلاش‌های خوبی هم صورت گرفته و در حال انجام است. 

معاون پارلمانی رییس جمهور با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهوری گفت: آیت الله رئیسی هر جمعه که وقت استراحت است به مناطق محروم و استانهای کشور می‌روند و به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم است، اعضای هیئت دولت هم در این مسیر همراه هستند و همه باید تلاش کنیم تا کشور آباد شود.

ارسال نظر