جلد سوم تفسیر موضوعی «التنزیل و التأویل» در الجزایر منتشر شد

جلد سوم تفسیر موضوعی «التنزیل و التأویل» نوشته نورالدین ابولحیه، اندیشمند الجزایری تحت عنوان «القرآن و تحریف الغالین» چاپ و منتشر شد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا ، بنابر گزارش ارسالی از رایزنی فرهنگی  ایران در الجزایر؛ جلد سوم تفسیر موضوعی «التنزیل و التأویل» نوشته نورالدین ابولحیه، اندیشمند الجزایری منتشر شد. این تفسیر شیوه‌ای نو در ارائه مفاهیم قرآنی در قالب داستان بلند است.

جلد سوم این تفسیر تحت عنوان «القرآن و تحریف الغالین» در ۸۵۲ صفحه در الجزایر منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

تفسیر «التنزیل و التأویل» در هر جلد به یک موضوع پرداخته و تمامی آیات قرآنی مربوط به آن را در کنار احادیث نقل شده از پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) در قالب داستان بلند ارائه می‌کند.

مؤلف کتاب در تبیین هدف از تدوین این جلد کتاب نوشته است: این سلسله در سه قسمت تلاش می‌کند تا خطاهای بزرگی را که در تعامل با قرآن کریم برای برخی از مسلمانان پیش آمده است ؛ تصحیح کند، برخی از مسلمانان به جای تأمل و تدبر در اهداف، پیام‌ها و مقاصد قرآنی به برخی از علوم حاشیه‌ای بهای بسیار داده و از فهم حقیقی آیات قرآن بازمانده‌اند.

آنها بیش از محتوای قرآن به پوسته آن مشغول شده‌اند و در علومی مثل: رسم الخط، قرائت، تجوید، اسباب نزول، اماکن نزول و مصادق نزول غلو کرده بهای بیش از حد داده‌اند. از این راه دروغ‌ها، تحریف‌ها و خرافه‌های بسیار وارد تفسیر قرآن کرده‌اند.

نورالدین ابولحیه در این تفسیر تلاش می‌کند ضمن اذعان به اهمیت علوم فوق، آنها را در جایگاه مناسب خود نشانده و بیش از اطلاعات ظاهری قرآن، عمق معانی، اهداف و مقاصد کتاب آسمانی قرآن را مدنظر قرار دهد.

در منطقه شمال آفریقا، علوم قرائت، رسم الخط، تجوید و ... از اهمیت بسیار برخوردار و بیشتر تألیفات مؤلفان قرآن در این زمینه‌ها است و انتشار تفسیری تدبری و موضوعی، پدیده‌ای کاملا نو در منطقه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

ارسال نظر