آغاز انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان؛ رئیس جمهوری کنونی بخت نخست پیروزی

رای گیری برای انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان صبح امروز یکشنبه آغاز شد. بر اساس پیش بینی ها «شوکت میرضیایف» رئیس جمهوری کنونی این کشور، بخت نخست پیروزی در انتخابات و قرار گرفتن در این سمت برای دومین دوره متوالی است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، ۱۰ هزار و ۷۶۰ شعبه اخذ رای در ساعت هشت صبح امروز به وقت محلی درهای خود را به روی رای دهندگان باز کردند و روند رای گیری تا ساعت هشت عصر ادامه دارد.

حدود ۲۱ میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۹.۸۶ میلیون نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده اند و نامزد پیروز باید بیش از ۵۰ درصد از آرا را کسب کند و میزان مشارکت هم نباید کمتر از ۳۳ درصد باشد.

۵ کاندید از احزاب رسمی در این انتخابات ثبت نام کرده اند، اما به گفته ناظران «میرضیائیف» ۶۴ ساله  از حزب لیبرال دموکرات ازبکستان، بزرگترین حزب این کشور، شانس بیشتری برای پیروزی در این انتخابات  دارد.

بیش از ۶۴ هزار ناظر داخلی و ۹۷۰ ناظر بین المللی از حدود ۵۰ کشور از سازمان های مختلف از جمله کشورهای مشترک المنافع ، سازمان امنیت و همکاری اروپا ، سازمان همکاری شانگهای ، سازمان همکاری اسلامی و سازمان جهانی نهادهای انتخاباتی،  بر این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ازبکستان نظارت می کنند.

انتظار می رود نتایج اولیه رای گیری در ساعات اولیه فردا (دوشنبه) اعلام شود.

ارسال نظر