۱۴ هزار قرآن‌آموز در خراسان جنوبی سالانه آموزش می‌بینند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: سالانه حدود هزار دوره و کلاس آموزشی در موضوعات مختلف قرآنی توسط موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی این استان برگزار می‌شود و آموزش ۱۴ هزار قرآن‌آموز را در برنامه داریم.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،حجت الاسلام احمد رضایی روز دوشنبه  افزود: بیشتر فعالیت‌های آموزشی قرآن کریم در استان خراسان جنوبی به‌صورت مجازی است و تعدادی از موسسات هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت حضوری دارند.

وی با اشاره به فعالیت شبکه فعالان قرآنی در بستر اینترنت به منظور مدیریت فعالیت‌های قرآنی استان گفت: همچنین سامانه آموزش مجازی قرآن برای استفاده فعالان، موسسات و تشکل‌های قرآنی راه‌اندازی شد که در دوران کرونا برای ارتباط مستمر قرآن‌آموزان با اساتید، کمک‌کننده بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: ۷۸ موسسه قرآنی دارای مجوز در استان داریم که ۳۰ موسسه قرآنی از اداره کل تبلیغات اسلامی و بقیه از طریق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دارند و همگی دارای شناسنامه ملی هستند.

وی از صدور سالانه بیش از پنج هزار گواهینامه آموزشی برای قرآن‌آموزان در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: دوره‌های تربیت کادر متخصص از جمله تربیت معلم تجوید، تربیت معلم حفظ، تربیت معلم روخوانی و روانخوانی و تربیت مربی آشنایی و انس کودکان با قرآن کریم به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: قرارگاه جهادگران قرآنی برای اولین بار با مشارکت بسیج سازندگی در خراسان جنوبی راه‌اندازی شد و نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی طراحی و راه‌اندازی نرم‌افزار بانک جامع اطلاعات قرآنی استان، راه‌اندازی هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در بیرجند، تشکیل مجمع قرآنیان در شهرستان‌ها به عنوان اتاق فکر فعالیت‌های قرآنی، توزیع اقلام و محصولات قرآنی در مناطق مختلف، حمایت نقدی و غیرنقدی از برخی موسسات و تشکل‌های قرآنی آسیب‌دیده از کرونا و انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف از جمله نیروهای نظامی و انتظامی و آموزش نیروهای مسلح را از دیگر فعالیت‌ها و همکاری این اداره‌کل در زمینه آموزش و حمایت از قرآن‌آموزان ذکر کرد.

۲۳۶ خانه قرآنی در خراسان جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۵۸ خانه شهری و ۱۷۸ خانه روستایی است.

ارسال نظر