انتقاد نماینده پارلمان اروپا از سیاست واکسیناسیون اتحادیه اروپا

«کریستین ترهس» نماینده پارلمان اروپا با انتقاد از «عدم شفافیت» و «ریاکاری» نهادهای اروپایی نسبت به قراردادهای خرید واکسن کرونا با شرکت های داروسازی، به شدت سیاست واکسیناسیون اتحادیه اروپا را محکوم کرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، «کریستین ترهس» نماینده پارلمان اروپا عدم شفافیت و ریاکاری اروپا نسبت به قراردادهای خرید واکسن با شرکت های داروسازی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
آرتی فرانس همچنین تصریح کرد: این نماینده رومانیایی پارلمان اروپا با فاش کردن سندی که بخش های زیادی از آن ویرایش (دستکاری) شده، گفت: این دموکراسی نیست. استبداد و خودسری در راستای منافع شخصی است!  
این منبع خبری افزود: این نماینده پارلمان اروپا از این واقعیت انتقاد کرد که بروکسل می خواهد "یک محصول پزشکی را به شهروندان اروپایی تحمیل کند بدون اینکه آن ها بدانند دقیقاً قراردادها شامل چه چیزی است". اینکه دولت همه چیز را درباره شما بداند، استبداد است؛ اما وقتی که شما همه چیز را در مورد دولت بدانید، دموکراسی است.  
انتقادات تند نماینده پارلمان اروپا از ابهامات در قراردادهای خرید واکسن در حالی است که در ماه گذشته (اکتبر ۲۰۲۱ میلادی) پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه ای (۴۵۸ رای موافق، ۱۴۹ رای مخالف، و ۸۶ رای ممتنع) خواستار قانونگذاری به منظور ایجاد شفافیت بیشتر در فرآیند خرید و توزیع واکسن در اتحادیه اروپا شده بود.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۶۵ میلیون و ۵۲۵ هزار نفر در اروپا به همه گیری کووید-۱۹ ابتلا شده اند که از این میان بیش از یک میلیون و ۳۱۷ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

ارسال نظر