سفیر آفریقای جنوبی: لغو تحریم‌های ایران به نفع جامعه بین‌المللی است

سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: به نفع جامعه بین المللی است که تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شده برداشته شود زیرا منفعت اقتصادی زیادی برای کشورها به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،ویکا مازوی کومالو  روز جمعه  در رابطه با مبادلات اقتصادی و سیاسی ایران و آفریقای جنوبی اظهار داشت: تحریم های یکجانبه آمریکا باعث شده سطح روابط تجاری و اقتصادی ما با ایران در سطح مطلوبی نباشد و تجارت اصلی ما با شرکت های بزرگ ایرانی و شرکت های بزرگ آفریقای جنوبی با مشکل مواجه شود.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران افزود: مسئله مهم این است که آفریقای جنوبی تحریم های یکجانبه ای که علیه ایران وضع شده را به رسمیت نمی شناسد اما به دلیل اینکه بنگاه های اقتصادی و کسب و کارها با کشورهای مختلف کار می کنند، اگر روی ایران تمرکز کنند توسط آمریکا مورد تنبیه قرار می گیرند.

کومالو بیان کرد: ایران و آفریقای جنوبی روابط دیپلماتیک بسیار خوبی با یکدیگر دارند و مقام های دو کشور در کمیسیون های مشترک با یکدیگر در زمینه های مهم گفت و گو و تبادل نظر می کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این مقامات دو کشور در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد با یکدیگر گفت و گو می کنند و هر برنامه و مناسبت دیگری که اتفاق بیفتد مقامات می توانند در حاشیه آن تبادل نظر داشته باشند.

سفیر آفریقای جنوبی در ایران افزود: همچنین نشست معاونان وزیر در آینده برگزار می شود که نشان دهنده کیفیت و سطح بالای روابط دیپلماتیمک دو کشور هست و اگر مشکل و یا چالشی پیش بیاید هر دو کشور در مورد آن با یکدیگر گفت و گو می کنند و راه حل آن را پیدا می کنند.

کومالو با بیان اینکه چشم انداز خوبی در روابط اقتصادی و تجاری با ایران داریم گفت: روابط تجاری دو کشور البته همواره در سطح خوبی بوده و الان هم ما خوشبین هستیم که اتفاقات مثبتی در مذاکرات هسته ای رخ دهد چون درهای روابط و تعاملات اقتصادی باز می شود.

وی خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌های اقتصادی ایران به نفع جامعه بین الملل است و منافع اقتصادی زیادی برای کشورها به همراه خواهد داشت.

ارسال نظر