شلیک به اهداف دریایی متحرک توسط جنگنده‌های فانتوم در رزمایش ذوالفقار

سخنگوی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش از انهدام اهداف سطحی توسط جنگنده‌بمب‌افکن‌های ۴- F نیروی هوایی ارتش در این رزمایش خبر داد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، امیر دریادار سید محمود موسوی اظهار کرد: در نخستین روز از مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، جنگنده بمب‌افکن‌های ۴- F نیروی هوایی ارتش پس از انجام پرواز برد بلند از پایگاه‌های خود به سمت منطقه عمومی رزمایش و انجام عملیات سوختگیری هوایی از هواپیمای تانکر، با استفاده از موشک‌های بهینه شده و نسل جدید هوا به‌ سطح بهینه شده اهداف سطحی خود را در منطقه عمومی رزمایش منهدم کردند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش افزود: استفاده از موشک‌های ضدکشتی به روز شده هوا به سطح در این مرحله از رزمایش و همچنین اجرای عملیات توسط خلبانان جوان نیروی هوایی ارتش از جمله نقاط قوت این مرحله از رزمایش بود. همچنین در بخش دیگری از رزمایش، جنگنده‌های ۴- F نهاجا با هدف پشتیبانی از یگان‌های سطحی نیروی دریایی ارتش (Splash target)، شلیک به اهداف متحرک دریایی را با موفقیت تمرین کردند.

دریادار موسوی با بیان اینکه پرواز شناسایی جنگنده میراژ در ارتفاع پایین از دیگر عملیات‌های اجرا شده در این بخش از رزمایش بود که با مهارت خلبان این جنگنده اجرا شد، عنوان کرد: جنگنده‌های ۴- F نیروی هوایی ارتش به منظور پشتیبانی از نیروهای زمینی و دریایی ارتش با تیراندازی و استفاده از بمب‌های ۲۵۰ پوندی، مناطق در تصرف یگان‌های حمله‌ور در نقش دشمن را مورد هدف قرار دادند.

ارسال نظر