دین اسلام به زنان جایگاه و منزلت بخشیده است

ماریا فراسیس بانوی ایتالیایی که دین اسلام را انتخاب کرده است، گفت: از معیارهای مسلمان شدنم حفظ کرامت و عزت نفس زنان است، اسلام به زنان منزلت بخشیده در صورتی که زن در فرهنگ غرب یک ابزار است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از  خبرگزاری مهر، سمانه نوری زاده قصری: ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است که به جهت وجود واتیکان و حضور پاپ در این کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است. اسلام سابقه چندانی در این کشور ندارد؛ ولی طی سال‌های اخیر از نظر تعداد به صورت وسیعی رشد یافته و هم اکنون با جمعیتی در حدود نهصد هزار نفر به دومین دین در ایتالیا تبدیل شده است. از دیدگاه تاریخی، حضور اسلام در ایتالیا در واقع یک بازگشت محسوب می‌شود. در ایتالیا حضور مسلمانان عرب در جزیره سیسیل از قرن ۷ میلادی به چشم می‌خورد و از قرن ۹ تا ۱۱ میلادی این جزیره تحت کنترل مسلمانان بوده است. در قرن ۱۸ میلادی نیز در چندین شهر از جمله در «جنوا»، «لیورنو» و «ناپل»، برای مسلمانانی که از کشورهای اسلامی از مغرب تا بوسنی به ایتالیا آمده بودند مساجدی ساخته شد.

اسلام در قالب اجتماع بزرگی از مسلمانان به ایتالیا وارد شده است. کاملاً روشن است که اسلام در ایتالیا سریعاً جا باز کرده است و همراه با آن مساجد و انجمن‌ها در همه جا دیده می‌شود. بر همین اساس با ماریا فراسیس بانوی ایتالیایی که تازه به دین اسلام مشرف شده است به گفتگو نشسته‌ایم که در ادامه حاصل آن را می‌خوانید:

ماریا فراسیس بانوی ایتالیایی که به دین اسلام مشرف شده، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: تا ۲۰ سال پیش از اسلام هیچ چیزی نمی‌دانستم، در همان سال‌ها که از سبک زندگی‌ام ناراضی بودم، دنبال یک روش زندگی بهتر می‌گشتم اما با دین اسلام و این سبک زندگی آشنایی نداشتم.

وی با اشاره به جستجوی خود برای انتخاب و تغییر سبک زندگی خود ادامه داد: زمانی که با همسرم آشنا شدم فرهنگ ایرانی را به من معرفی کرد و ایران را به گونه‌ای برایم معرفی کرد که برای بیشتر دانستن در رابطه با اسلام کنجکاو شدم.

این بانوی ایتالیایی با اشاره به صحبت‌های همسرش درباره تمدن و تاریخ کهن ایران اسلامی عنوان کرد: پس از سخنان همسرم کتاب‌هایی در رابطه با ایران و اسلام مطالعه کردم، در این کتب با رابطه اسلام با مسیحیت و یهود آشنا شدم.

وی با بیان اینکه پس از ازدواج به دین اسلام روی آوردم، خاطرنشان کرد: اسلام دینی کاملی است و برای همه نیازهای زندگی پاسخی روشن دارد. مسیحیت گناه و خوب بودن را تبیین می‌کند اما به هر جنبه‌ای نمی‌پردازد ولی دین اسلام کامل‌تر است.

دین اسلام به زنان شخصیت بخشیده است

وی اظهار داشت: پس از اینکه مسلمان شدم خبر مسلمان شدنم را ابتدا به مادرم دادم و روزه گرفتن را شروع کردم، با وجود اینکه پس از با حجاب بودنم از سوی دختر عمویم مورد تمسخر قرار گرفتم اما من اسلام را قبول داشتم و این دین را برای مادرم تبیین کردم.

این بانوی ایتالیایی به علاقه خویش نسبت به لباس ایرانی اشاره کرد و گفت: در کشورهای غربی و اروپایی زنان با انتخاب بی حجابی شخصیت، حیا و نجابت خودشان را از دست داده‌اند ولی در اسلام حیا و نجابت زنان حفظ می‌شود.

وی با اشاره به تلاش غربی‌ها با تبیین فرهنگ غربی، گرایش به مد و مدگرایی و آرایشهای عجیب را برای ضربه زدن به حیا، عفت و عزت نفس زنان ایرانی گفت: دین اسلام به زنان شخصیت بخشیده و زمینه رشد و پیشرفت زنان را فراهم ساخته است.

دشمنان به دنبال ترویج فرهنگ غربی در دنیای اسلام هستند

ماریا فراسیس به جایگاه و شخصیت زنان در دین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: زنان در غرب وسیله و ابزار شده‌اند و باید مواظب باشیم که در ایران این اتفاق رخ ندهد.

وی با بیان اینکه امروزه می‌بینیم دشمنان با استفاده از ابزارهای مختلف همچون سینما می‌خواهند سبک زندگی غربی را به زن و مرد ایرانی تحمیل کنند، عنوان داشت: دشمن زنان و مردان را طعمه خود قرار داده است برای اینکه جلوی غربی‌ها گرفته شود باید تولیدات داخلی در زمینه لباس رونق و تقویت شود.

این بانوی ایتالیایی با اشاره به اینکه در کتاب «فاطمه، فاطمه است» زن غربی و زن شرقی بررسی شده است، افزود: زن لطیف است و اگر می‌خواهیم جامعه‌ای سالم باشد باید زنان آن جامعه سالم بمانند.

وی به روزهای ابتدای مسلمان شدنش اشاره کرد و گفت: آن روزها حجاب کامل نداشتم و روسری سر کردن با وجود گرمی هوا برایم سخت بود اما وقتی می‌دیدم در جامعه و مکان‌هایی که می‌روم به من احترام می‌گذارند و اینکه در جامعه به من به عنوان یک ابزار نگاه نمی‌کنند خوشحال بودم.

ماریا فراسیس با تأکید بر اینکه باید مواظب بود که از زن به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده نشود، خاطرنشان کرد: در دنیای غرب انسان‌ها به ابزار تبدیل شده‌اند و همه چیز در حال تمام شدن است، اما در ایران اسلامی باید ارزش‌ها را حفظ کرد و حجاب یکی از مهم‌ترین ارزش‌ها است که لازم است بیشتر مورد توجه باشد.

وی با ابراز خرسندی از آشنایی با یک مرد شیعه و اینکه زمینه گرایشش به دین اسلام فراهم شده بود، افزود: مکتب امام حسین (ع) در شیعه شدنم نقش بسزایی داشت.‌

این بانوی ایتالیایی عنوان داشت: ۲۰ سال است که به ایران رفت و آمد دارم و به نظر من ایران تغییر کرده است، غربی‌ها فرهنگ خود را به این کشور منتقل کرده‌اند و وقتی برخی دختر و پسرهای جوان را می‌بینم انگار با جوانان آمریکایی روبرو می‌شوم.

ماریا فراسیس بر ضرورت حفظ ارزش لباس تأکید کرد و گفت: در جامعه لباس باید به انسان ارزش بدهد نه اینکه ارزش انسان را بگیرد و این مهم باید در جامعه مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال نظر