سازمان فرهنگ منشا خدمات متنوعی بوده است

معاون امور بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این سال‌ها منشا خدمات متنوعی بوده است.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام محسن قمی روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سازمانی وابسته به ولایت و نظام جمهوری اسلامی است که در این مدت ده ها سال از زمان مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری تا امروز منشا خدمات متنوعی در زمینه نشر، گفت و گوی ادیان، رسانه و فضای مجازی و ارتباطات رسمی با کشورهای مختلف بوده است. البته بهتر از این هم می توانستیم عمل کنیم ولی همین مقدار نیز جای تشکر دارد.

وی افزود: این سازمان در حقیقت برآمده از تدابیر ارزشمند و هوشمند مدیریت عالی نظام یعنی رهبر معظم انقلاب است که با درک درستی از شرایط فرهنگی بین‌المللی و با پیشنهاد برخی از بزرگان این سازمان شکل گرفت.

قمی با تجلیل از مقام شهدای این سازمان ضمن گرامی داشت هفته بسیج، گفت: خوشحال هستیم که مدیریت سازمان از یک جانباز به جانباز دیگر تحویل داده می‌شود.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور چهارشنبه هفته گذشته (۲۶ آبان) از سوی محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شد تا برای تحقق برنامه‌هایی چون استفاده از نیروهای جوان انقلابی و تحول­ خواه در سطوح مدیریتی داخل و خارج از کشور، پایبندی به اساسنامه سازمان و تحقق مفاد آن، هماهنگی برای تبیین و تبلیغ مواضع و اهداف فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، توسعه روابط فرهنگی بین­ المللی در همه زمینه­ ها  و استفاده حداکثری از ظرفیت­ های فرهنگی کشور و  وزارت­خانه تلاش کند.

ایمانی‌پور متولد سال ۴۳ و دارای تحصیلات عالی حوزوی است، در سوابق او می‌توان به تدریس و تحقیق در زمینه حقوق و کلام، مدیریت فرهنگی و مدیریت استراتژیک، تالیف و ترجمه مقالات متعدد در مجلات داخلی و خارجی، تألیف کتاب‌های رساله فی الغنا، شبهات قرآنی و نقد نظریه اقتباس و در مسئولیت اجرایی رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و آلمان، مدیر کلی فرهنگی اروپا و آمریکا در سازمان فرهنگ و ارتباطات اشاره کرد.

وی که به زبان‌های انگلیسی، عربی، روسی و آلمانی تسلط دارد، طی سال های ۷۴ و ۷۵ قائم مقام و دبیر شورایعالی مجمع جهانی اهل بیت بوده، مدیرکل اروپا و آمریکای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(۱۳۷۷ – ۱۳۸۲)، رایزن فرهنگی در مسکو (۱۳۸۲ – ۱۳۸۶)، معاون توسعۀ روابط فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی(۱۳۸۶ – ۱۳۹۱)، رایزن فرهنگی در برلین(۱۳۹۱ – ۱۳۹۵) و طی سال های ۹۵ تا ۹۸ دستیار ارشد رییس (معاون پژوهشی) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بوده است.

این خبر در حال تکمیل شدن است...

ارسال نظر