مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های قرآنی توسعه می‌یابد

مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت از تفاهم‌نامه این اتحادیه با سازمان دارالقرآن الکریم به عنوان نقطه عطفی در توسعه نقش مشارکت‌های مردمی در فعالیت‌های اجرایی قرآن یاد کرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت محمد انجم شعاع گفت: بر اساس توافق نامه ای که روز گذشته با سازمان دارالقرآن الکریم منعقد شد، علاوه بر عضویت اتحادیه در هیات رسیدگی به امور موسسات قرآنی کشور، مشارکت در صدور مجوز تاسیس موسسات و خانه های قرآنی بر اساس آئین نامه های اجرایی که متعاقبا توافق خواهد شد، مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: تفاهم نامه اخیر اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت با سازمان دارالقران الکریم نقطه عطفی در توسعه و نهادینه سازی نقش مشارکت های مردمی در فعالیت های اجرایی قرآنی کشور است و ما امیدواریم موسسات قرآنی مردمی همچون گذشته پرچمدار فعالیت های قرآنی در عرصه های مختلف باشند تا در سایه تفاهم و همدلی با دستگاه های حاکمیتی و مسئول در تحقق تدابیر مقام معظم رهبری گام های ارزشمندی را برداریم.
انجم شعاع ادامه داد: واگذاری دوره های آموزش عمومی به اتحادیه های موسسات قرآنی از جمله توافق اخیر اتحادیه با سازمان دارالقرآن است که سازمان در این واگذاری ها بر حسن اجرای آن به عنوان دستگاه حاکمیتی نظارت خواهد کرد. 

در این تفاهم نامه آمده است: اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت در خدمت اهداف و برنامه های سازمان دارالقرآن الکریم ایفای نقش خواهد کرد و به منظور تسریع در شکل گیری فرایند تاسیس موسسات فرهنگی و خانه های قرآن و عترت، اتحادیه در این خصوص با سازمان مشارکت خواهد کرد که دستورالعمل اجرایی و حدود و ثغور مشارکت پس از عقد تفاهم نامه توسط طرفین تهیه و از سوی سازمان دارالقرآن ابلاغ خواهد شد.

در ادامه تفاهم نامه آمده است: عضویت اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت در هیات رسیدگی به امور موسسات فرهنگی قرآن و عترت مورد تاکید است و برگزاری دوره های آموزش عمومی و تخصصی توسط موسسات و با نظارت اتحادیه های استانی به نمایندگی سازمان انجام خواهد شد. البته برگزاری برنامه های آموزشی منوط به انعقاد قرارداد از سوی سازمان یا ادارات امور قرآنی استان ها با اتحادیه استانی خواهد بود.

بر اساس این تفاهم نامه به منظور تسریع در آموزش عمومی قرآن و استفاده بهینه از فضای مجازی، یک پنل آموزشی به نام سامانه ملی آموزش قرآن و عترت از سوی سازمان به اتحادیه واگذار خواهد شد. همچنین سازمان در ایجاد پایگاه های اطلاع رسانی، بانک های اطلاعاتی و اطلس موسسات قرآنی، به اتحادیه کشوری موسسات و تشکل های قرآن و عترت در حد مقدور و در چارچوب ضوابط و مقررات مساعدت مقتضی خواهد کرد.

ارسال نظر