طالبان اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان برای حمله به دیگران استفاده شود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که طالبان در نشست با نمایندگان آمریکا در دوحه متعهد شد که اجازه نخواهد داد از خاک افغانستان جهت حمله به کشورهای دیگر استفاده شود.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا،  طالبان متعهد شد که به هیچ شخصی اجازه استفاده از خاک افغانستان را برای تهدید یا حمله به سایر کشورها نخواهد داد.

مقامات آمریکایی نسبت به حضور مستمر گروه‌های تروریستی القاعده و داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.

وزارت امور خارجه همچنین گفت که هیات آمریکایی از طالبان خواست تا اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق شهروندان در این کشور جنگ زده انجام دهند.

این هیات  در دیدار با نمایندگان طالبان در دوحه نگرانی عمیق خود را در مورد موارد ادعایی نقض حقوق بشر در افغانستان ابراز کرد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که مقامات آمریکایی نگرانی عمیق خود را در مورد اتهامات نقض حقوق بشر ابراز کرده و از طالبان خواسته‌اند که از حقوق همه افغان‌ها محافظت کنند.

ایالات متحده همچنین از طالبان خواست تا سیاست عفو عمومی خود را حفظ و اجرا کنند و گام‌های بیشتری برای تشکیل یک دولت فراگیر  بردارند.

پرایس تأکید کرد از طالبان خواسته شد حقوق همه شهروندان افغانستان، از جمله زنان، دختران، و اقلیت های این کشور و آزادی بی خطر گروگان مارک فریچس تضمین شود.

در تاریخ ۲۹ – ۳۰ نوامبر، هیات آمریکا که شامل نمایندگانی از وزارت امور خارجه و خزانه داری و جامعه اطلاعاتی بود و همچنین توسط توماس وست، نماینده آمریکا در افغانستان، رهبری می‌شد، با نمایندگان ارشد طالبان در دوحه دیدار کرد تا درخصوص مسائل مختلفی که دغدغه دوطرف است، گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

ارسال نظر