"گیلان سرزمین دوستی" پس از در نوردیدن مرزها این بار در وطن

" گیلان سرزمین دوستی " نمایشگاهی با ۴۰ اثر از ۱۲ عکاس گیلانی است که پس از برگزاری در گرجستان و روسیه در آستانه شب چله به سرزمینش گیلان رسیده است و مجری و دبیر برگزاری این نمایشگاه باور دارد برپایی آن پیوستی فرهنگی هنری برای ارتباط بین کشورهای ماورای قفقاز خواهد داشت.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، نادر معصومی، مجری و دبیر برگزاری نمایشگاه عکس " گیلان سرزمین دوستی " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایشگاه در تداوم سلسله برنامه هایی است که از چندین سال پیش برای برپایی در کشورهای حوزه ماورای قفقاز برنامه‌ریزی شده بود.

"گیلان سرزمین دوستی" پس از در نوردیدن مرزها این بار در وطن
 برپایی نمایشگاه در آستارخان روسیه

وی گفت: نمایشگاه یادشده حاصل تور عکاسی دریامحور بود که نخستین بار با عنوان کاسپین دریای دوستی ابتدا در کشور گرجستان برپا شد، امسال نیز در آستراخان روسیه با عنوان گیلان سرزمین دوستی برپا گردید.

به گفته مجری و دبیر برگزاری نمایشگاه گیلان سرزمین دوستی، طبق برنامه ریزی ۲۸ دی ماه این نمایشگاه با همین عنوان و در آستانه شب چله در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان در رشت برپای می شود.

وی ادامه داد: آثار عکاسان گیلانی در این نمایشگاه با محوریت و موضوع آئین های شادمانی اقوام در گیلان، میراث فرهنگی، جاذبه های طبیعت، صنایع دستی، اقوام و فرهنگ و هنر برای شناساندن ظرفیت‌های گیلان به نمایش در می‌آیند.

"گیلان سرزمین دوستی" پس از در نوردیدن مرزها این بار در وطن

معصومی افزود: همه فعالیت ها و ارتباط بین کشورها می بایست با پیوست فرهنگی هنری انجام شود و این نمایشگاه با آثاری از رحیم صالحی، شروین شعبان زاده، سعید ممدوحی، انوش علی اصغری، مهرداد گرامی، امیر شکرگزار، دانیال شفیعی، الهه گل محمدی، زینب امانی، ملک خاتون نیک قلب، علی رفیع پور و نادر معصومی دارای پیوستی فرهنگی است و برای ارتباط گوناگون بین کشورهای حاشیه کاسپین تلاش می کند و به دنبال ظرفیت سازی در مسیر اقتصاد هنر خواهد بود.

"گیلان سرزمین دوستی" پس از در نوردیدن مرزها این بار در وطن

عکس اصلی درج شده در این خبر اثر الهه گل محمدی و ۲ عکس دیگر مربوط به آئین و طبیعت گیلان اثر امیر شکرگزار و نادر معصومی است.

نمایشگاه گیلان سرزمین دوستی پس از برپایی در کشورهای گرجستان، روسیه و سپس دی ماه ایران در کشور ارمنستان و در شهر ایروان برگزار می شود.

 

ارسال نظر