عضو خبرگان: اعتماد به جوانان خصوصیت بارز رهبری است

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجلس خبرگان رهبری پیشرفت های امروز کشور را درهمه عرصه ها نتیجه اعتماد به جوانان دانست و گفت: اعتماد به جوانان از خصوصیات بارز رهبر انقلاب است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی شامگاه شنبه در یازدهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت که در جیرفت برگزار شد، پیشرفت های امروز کشور در زمینه هایی مثل نانوتکنولوژی، هوافضا، موشک های نقطه زن، سدسازی و غیره را نتیجه اعتماد رهبری به جوانان دانست و بر ادامه این مسیر تاکید کرد.

نماینده مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری نوشتن نامه به جوانان آمریکا و اروپا را از دیگر مصادیق ارتباط مستمر رهبری با جوانان برشمرد و اظهارداشت: معظم‌له در دیدار با مسئولان کشورهای خارجی همواره بر تکیه مسئولان آن کشورها بر مردم تاکید دارند.

وی در ادامه رفع مشکلات کشاورزی در جنوب استان کرمان را نیازمند مشارکت جوانان و بهره گیری از خلاقیت و دانش آنان دانست و گفت: مردم با تکیه بر نیروی جوان منطقه باید ظرفیت های موجود را بررسی و برای رفع مشکلات راهکار ارائه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی افزود: جوانان همچنین ظرفیت های گردشگری را لحاظ پیشینه تاریخی در جنوب کرمان بررسی و طرح ارایه کنند.

وی در ادامه با اشاره به تبعید مقام معظم رهبری در دوران قبل از انقلاب به جیرفت گفت: بیش از ۴۲ سال قبل یک طلبه جوان در یکی از امتحانات الهی به شهر جیرفت تبعید و این درحالی بود که از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۶ بیش از ۶ مرتبه شکنجه و ۲ بار تبعید شد.

حجت الاسلام و المسلمین قمی افزود: ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در مسئولیت های مختلفی حضور داشتند تا اینکه با حکم مجلس خبرگان رهبری به عنوان ولی فقیه و رهبری انتخاب شدند؛ در این مدت رفتار ایشان در مقایسه با دوران تبعید هیچ تغییری نکرد، سفره شان رنگین تر و خانه شان بزرگ تر نشد.

وی بیان کرد: رهبر انقلاب همانطور که در دوران تبعید در جیرفت با جوانان این شهر ارتباط صمیمی داشتند، این شیوه ارتباط با جوانان را در سال های بعد و تاکنون نیز حفظ کرده اند.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، یکی از مصادیق اعتماد به جوانان را شهید حاج قاسم سلیمانی برشمرد.

وی در ادامه از مجموعه دست اندرکاران یادمان ولایت تشکر، این یادمان را جریان ساز و معنوی برشمرد و سلام ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی را به مردم جیرفت ابلاغ کرد.

 در یازدهمین جشنواره سراسری یادمان ولایت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان قرائت شد.

ارسال نظر