آیت الله رییسی: مشکل فرودگاه قم در کوتاه مدت حل خواهد شد

رییس جمهور با اشاره به وضعیت پروژه‌های نیمه تمام استان قم بیان کرد: برخی از پروژه های نیمه کاره در مقابل چشم مردم است، فرودگاه و سایر پروژه های نیمه تمام باید به سامان برسد، برنامه ای در نظر گرفتیم تا در زمان کوتاهی مشکل فرودگاه قم به به نتیجه برسد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رییسی روز پنجشنبه در بدو ورود به استان مقدس قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، افزود: حضور در حرم مطهر برای بنده توفیقی است.

رییس جمهور همچنین با اشاره به برنامه های دولت برای افزایش ظرفیت مسکن در استان قم، اظهار داشت: در این رابطه نیز برتامه ای جهت حل مشکل مسکن در نظر داریم.

وی موقعیت مواصلاتی قم را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است و از این نظر دارای جایگاه ویژه ای است. ظرفیت بالای صنایع، معادن در کنار نیروی انسانی کارآمد و جوانان آماده کار از بسترهای دیگر این استان است.

رییس جمهور گفت: باید توجه خاصی توسط دولت در باره قم انجام بگیرد، مسائل قم به صورت خاص با همراهی مدیران و علمای حوزه علمیه قم در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: قم شهر جهاد و اجتهاد، بصیرت و بصیرت آفرینی است، امروز(۹ دی ماه) روز بصیرت و میثاق با ولایت است و قم حقیقتا نماد بصیرت است و حوزه علمیه قم، طلاب و جوانان قم نشان دادند که در طول تاریخ انقلاب و قبل از آن همواره در مبارزه با ستم و ظلم و حمایت از انقلاب شکوهمند اسلامی پیشتاز بودند.

رییسی بیان کرد: امیدواریم در این سفر به برکت حضرت معصومه(س) و اخلاص مردم قم، مشکلات و مباحث شهر مقدس قم که بعنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و نشر معارف دینی مورد توجه همگان است برطرف شود.

وی تصریح کرد: در قم مشکلاتی وجود دارد که مردم را رنج می دهد و باید این مشکلات را برطرف کرد، قبل از سفر امروز تیمی از طرف ریاست جمهوری به همراه مسوولان استانی مشکلات و معضلات استان را احصا کرده اند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور در قالب سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم دقایقی پیش وارد قم شد.

شرکت در جلسه شورای اداری، نشست با قشرهای مختلف مردم، نشست خبری، بازدید از طرح های عمرانی، دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و چندین برنامه دیگر از جمله برنامه های سفر رییس جمهور به قم اعلام شده است.

برنامه های سفر رییس جمهور به قم از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) آغاز شد. 

مراسم رسمی استقبال از آیت الله رییسی در بدو ورود وی به شهر مقدس قم، با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم، آیت الله سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه(س)، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان و شماری دیگر از مسئولان ارشد استان در حرم بانوی کرامت برگزار شد.

سفر هیات دولت در روز پنجشنبه اختصاص به مسائل قم دارد و موضوع هایی چون اشتغال، آب، مسکن و مسائل اجتماعی و شهری مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

وزرای جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، همچنین انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، رییس جمهور را در این سفر همراهی می کنند و قرار است در برنامه های مختلفی همچون بازدید از طرح های عمرانی حضور یابند./

ارسال نظر