یادواره شهید حسین پورجعفری در کرمان برگزار شد

یادواره شهید حسین پورجعفری که همراه و همرزم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، شامگاه سه‌شنبه در تالار اجتماعات دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، در این یادواره که با اجتماع جوانان با عنوان جوانان سلیمانی همراه بود سخنرانان با تبیین اقدامات شهید پورجعفری و شخصیت وی، یاد و خاطر وی را گرامی داشتند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این یادواره ضمن تشریح ویژگی های شخصیتی شهید پورجعفری گفت: این شهید در مکتب صداقت، ایمان عملی، پاکدستی، رسالت محوری، مراقب خود بودن و از دیگران هم مراقبت کردن و کار را برای خدا انجام دادن شاگردی کرد؛  این مکتب، مکتب شعار نیست بلکه مکتب عملیاتی و عمل گرایی است. 

سردار حسین معروفی با قدردانی از بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر برای برگزاری این یادواره افزود: مجلس شهید، مجلس ختم نیست بلکه در حقیقت فتوحات نظام اسلامی است زیرا هرچه عزت، غیرت و شرف داریم مدیون این شهدا هستیم. 

یادواره های شهدا به رهواره ها تبدیل شوند

وی با بیان اینکه باید یادواره های شهدا به رهواره ها تبدیل شوند خطاب به جوانان گفت: باید راه شهیدان را ترویج کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: شهید پورچعفری مجاهد در راه خدا بود زیرا از گناه، دنیا، عزیزان، آبرو و جان خود گذشت. 

سردار معروفی افزود: عشق حاج حسین به فرزندانش فوق العاده بود اما برای شرف و عزت انقلاب اسلامی از عزیزان خود گذشت. 

وی با بیان اینکه شهید پورجعفری مراقب آبروی انقلاب و پیشکسوتان جهاد و شهادت بود گفت: شهید پورجعفری اخلاص در عمل داشت و در شخصیتش بندگی و عشق به اهل بیت(ع) دیده می‌شد؛ هیچ عقبه مادی نداشت که توانست برای حفظ دین خدا جانش را از این کشور به آن کشور و از این دشت به آن دشت کف دست بگیرد.

سردار معروفی تاکید کرد: کسی ندید که شهید پورجعفری حتی یک جا بخواهد خود را نمایان کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به ولایت باوری و ولایت پذیری شهید حاج حسین پورجعفری گفت: این ویژگی یعنی همانند فرمانده اش کار می کرد و پایش را جای پای فرمانده اش حاج قاسم می گذاشت. 

سردار معروفی صبر و با نیکی سخن گفتن را از دیگر ویژگی های این شهید عنوان کرد و گفت: شهید پورجعفری مخزن الاسرار شهید سلیمانی و نزدیک ترین فرد به شهید حاج قاسم سلیمانی بود. 

وی ناموس پرسی را از دیگر ویژگی های بارز شهید پورجعفری برشمرد و افزود: ما ناموس پرستی را از سید الشهدا در گودال قتلگاه یاد گرفتیم و وقتی دشمنان  به‌دنبال تعرض به حرم حضرت زینب (س) بودند شهدای مدافع حرم و شهید پورجعفری سد این تعرض شدند و نگذاشتند به ناموس حضرت علی(ع) تعرض شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه شهید پورجعفری مومن حقیقی به انقلاب اسلامی بود که اگر جز این بود اینگونه مجاهدت نمی کرد گفت:  شهید پورچعفری جان، نفس، چشم و گوش حاج قاسم و تا آخرین نفس نیز با شهید سلیمانی همراه بود. 

 وی با تجلیل از خانواده شهید پورجعفری گفت: اجر خانواده شهید پورجعفری کمتر از خود حاج حسین نیست زیرا با صبوری از جبهه مقاومت پشتیبانی کردند و نقش بی بدلیلی در این زمینه داشتند. 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: دانشجویان باید در زمینه نظام های سیاسی - ولایی مکتب شهیدان سلیمانی و پورجعفری کار کنند.

یادواره شهید حسین پورجعفری در کرمان برگزار شد

در این یادواره از خانواده شهید پورجعفری نیز تجلیل شد.

سردار سرتیپ پاسدار حسی پورجعفری (۱۳۴۵-۱۳۹۸) متولد گلباف کرمان باوجود آنکه بازنشسته شده بود و می توانست در خانه بنشیند و استراحت کند، با سردار شهید سلیمانی همراه ماند تا اینکه بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در حمله تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد همراه با دیگر همراهان ایرانی و ابومهدی المهندس معاون حشدالشعبی و تنی چند از اعضای این بسیج مردمی به شهادت رسید.

 

ارسال نظر