ایزدی‌های عراق: رهبران پیروزی جایگاه ویژه‌ای نزد ساکنان سنجار دارند

فهد حامد سیاستمدار ایزدی در عراق شنبه شب در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت، رهبران پیروزی که سهم زیادی در آزادسازی سنجار از دست گروهک تروریستی داعش داشتند،جایگاه ویژه‌ای نزد ساکنان این شهر دارند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، حامد به خبرگزاری "المعلومه" اظهار کرد، شهید ابومهدی المهندس نیز روابط بسیار خوبی با ایزدی‌ها و ساکنان سنجار داشته است.

وی با ابراز تأسف از شهادت رهبران پیروزی اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی و المهندس ضایعه بزرگی است، چرا که ایزدی‌ها مهمترین حامی خود را در سخت‌ترین بحران‌ها و جنایت‌های دشمن از دست دادند.

وی افزود، آن‌ها همواره از ما دفاع می‌کردند.

شهیدان سلیمانی و المهندس نقشی بی بدیل در آزادسازی شهر آمرلی در شمال عراق داشتند. این شهر ۲۰ هزار نفری از توابع استان صلاح الدین (۹۰ کیلومتری شرق تکریت) در حومه جنوبی استان کرکوک در ۲۰۱۴ در محاصره کامل گروه تروریستی داعش قرار داشت اما بعد از ۸۹ روز مقاومت دلاورانه زنان و مردان این شهر در ۳۱ اوت ۲۰۱۴ (نهم شهریورماه ۹۳)، به دست نیروهای الحشد الشعبی آزاد شد.

 سردار سلیمانی و المهندس در این حمله حضور داشتند و اولین کسانی بودند که وارد شهر شده و مورد استقبال اهالی ترکمن تبار شهر آمرلی قرار گرفتند.

پس از شکست حصر آمرلی و آزادی سازی آن، خون جدیدی در رگ‌های نیروهای مسلح عراق از جمله ارتش، پلیس و سازمان مبارزه با تروریسم دمیده شد و پیروزی‌های متعاقب در این کشور علیه گروه تروریستی داعش اتفاق افتاد.

برخلاف آمریکایی‌ها که ادعا می‌کردند، آزادی عراق از گروه تروریستی داعش به ۲۰ سال وقت نیاز دارد، نیروهای مسلح عراقی توانستند در مدت سه سال، بر این گروه تروریستی مورد حمایت آمریکا و متحدانش پیروز شوند.

مردم ایران و عراق و بسیاری از کشورهای اسلامی دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را گرامی می‌دارند.

بامداد ۱۳ دی ۱۳۹۸ در حمله موشکی پهپادهای آمریکایی، سردار سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران و المهندس معاون سازمان بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و همراهانشان در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

این حمله جنایتکارانه با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا انجام شد.

به دنبال حمله تروریستی ارتش ایالات متحده به خودروی سردار سلیمانی و المهندس و همراهانشان در فرودگاه بغداد که به شهادت همه آنها انجامید، جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ با حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد و برخی منافع دیگر آمریکا در عراق انتقام سخت وعده داده شده را از آمریکایی‌ها آغاز کرد.

ارسال نظر