باقری: سردار سلیمانی مولفه‌های قدرت ملی را به اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کرد

علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران، ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نقض آشکار حقوق بین الملل و حقوق بشر از سوی مرتکبین این جنایت دانست و تصریح کرد که فرمانده شهید سپاه قدس مولفه‌های قدرت ملی را به اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ؛ باقری که صبح امروز برای شرکت در ادامه گفت و گوها برای لغو تحریم ها وارد وین شد ؛ در مراسمی که از سوی سفارت کشورمان در اتریش به مناسبت بزرگداشت شهید سلیمانی برگزار شد ؛ گفت : تلاش ها و مجاهدت های شهید سلیمانی متعلق به کل جامعه بشریت بود و تاثیر اقدامات وی فراتر از مرزهای ایران است .

مذاکره کننده ارشد ایران با بیان این مطلب که "‌شهید سلیمانی اقتدار و اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه را به منصه ظهور گذاشت " خاطر نشان کرد :‌ سردار سلیمانی برای جمهوری اسلامی ایران تولید قدرت و از مولفه های قدرت صیانت و آن را به اقتدار منطقه ای و بین المللی تبدیل کرد .

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران گفت که فرمانده شهید سپاه قدس ایران ؛‌ نماد عینی  یک کارگزار حکومت دینی بود که با باور به انقلاب اسلامی توانست برای جمهوری اسلامی به صورت عینی و عملی اقتدار بیافریند.

در این مراسم همچنین شماری از حاضرین به ذکر خاطرات و نکاتی در خصوص شخصیت و اقدامات سردار سلیمانی پرداختند.

باقری: سردار سلیمانی مولفه‌های قدرت ملی را به اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل کرد

مراسم دیگری به مناسبت یادبود سردار سلیمانی دیشب به همت انجمن اسلامی دانشجویان وین برگزار شد.
در این جلسه که به صورت مجازی برگزار شد سفیر ایران و حجت الاسلام و المسلمین محمود منتظری رئیس و امام مرکز اسلامی امام علی (ع) سخنانی درباب ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی بیان کردند.

سردار سلیمانی و هم‌رزمانش بامداد (جمعه ۱۳ دی ۹۸) در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش‌آفرینی‌های ماندگار و پرافتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سرافرازی ایران عزیز به شهادت رسیدند.

به دنبال حمله تروریستی ارتش ایالات متحده به خودروی سردار سلیمانی و المهندس و همراهانشان در فرودگاه بغداد که به شهادت همه آنها انجامید، جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ با حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد و برخی منافع دیگر آمریکا در عراق انتقام سخت وعده داده شده را از آمریکایی‌ها آغاز کرد.​

ارسال نظر