انتشار داستان‌های زندگی حضرت زینب(س) برای کودکان

«بانوی قصه من» روایتی داستانی از زندگی حضرت زینب(س) برای گروه سنی کودک و نوجوان به قلم «مژگان شیخی» از نشر مهرک به چاپ رسید.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، بانوی قصه من در ۱۲ فصل به فرازهای مختلف زندگی این بانوی اسلام پرداخته است؛ از بدو تولد تا ماجرای حزن‌انگیز کربلا و شهادت برادر ایشان؛ من دایه‌ی بانو زینبم، من همسایه‌ی بانو زینبم، من در شهر کوفه شاگرد بانو زینبم، من پسر بانو زینبم، من همسر امام حسینم، من دختر امام حسینم، من خواهر امام حسینم، من همسر یزدیم، من نماینده‌ی سرزمین روم در شام هستم، من همسر زینبم، من خلیفه بزرگم پسر معاویه و من قاتل نوه‌ی پیامبرم نام فصل‌های این کتاب است و در هر فصل یک شخصیت داستانی را روایت می‌کند که بانو زینب(س) در آن حضور دارد و به یک بعد از شخصیت ایشان پرداخته می‌شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

دهم محرم بود. خورشید خسته و گداخته به کنار آسمان رسیده بود. مادر صحرای کربلا بودیم. عمه در میان کشته‌ها ایستاده بود. همه دورش بودند. بچه‌ها گریه می‌کردند، از سربازهای دشمن می‌ترسیدند. نمی‌دانستیم دیگر می‌خواهند چه بلاهایی بر سرمان بیاورند.

هوا هنوز بوی خون می‌داد. پیکرهای پاک عزیزانمان در گوشه گوشه‌ی خاک به چشم می‌خورد. عمرسعد فرمان داده بود تا سرهای شهیدان را جدا کنند. به عمه‌ام نگاه کردم. همه می‌دانستیم که او نیمه دیگر پدرم است...

فصل‌های این کتاب با احادیثی از اهل بیت(ع) خطاب به  حضرت زینب(س) آغاز و در ادامه داستانی با همان مضمون روایت شده است. 

بانوی قصه من شانزدهمین جلد از مجموعه قصه نیکان است که به قلم نویسندگان مختلف برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته شده و به زندگی ائمه و پیامبر اکرم(ع) می‌پردازد.

این کتاب در ۱۳۷ صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان روانه بازار نشر شده است. 

ارسال نظر