کارشناس بین المللی مهدویت: نئوم عربستان و دبی، تمدن ناب اسلامی را نشانه گرفته اند!

کارشناس و پژوهشگر بین المللی مهدویت، بیان کرد: کشورهای اطراف ایران مانند امارات، ترکیه، شمال عراق، جمهوری آذربایجان و ... بهشت‌های غربی می‌سازند و حتی امارات به حدی رسیده است که غربی‌ها برای تفریح به امارات می‌آیند که این مساله سبب می‌شود آن‌ها بگویند اگر شما به دنبال فضای آرمانی هستید، این فضا در خدمت شما است و کویر تفتیده به یک بهشت برین تبدیل شده و شما چه چیزی بالاتر از این می‌خواهید.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین رضایی، کارشناس مهدویت،  عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تئوری مبنی بر ترسیم افق آینده توسط اسلام در منطقه طرح شد که برخی این شعارهای عاطفی را بدون درک واقعیت‌های جهانی مطرح کردند.

وی با اشاره به اینکه شعار صدور انقلاب برای بسیاری از دشمنان منطقه ای و جهانی حساسیت‌زا بود، گفت: البته در این میان نباید از برخی اقدامات نسنجیده هم گذشت که باعث شد این شعار، برای ما هزینه هم داشته باشد ولی طبعا بسیاری از قدرت ها سعی کردند دامنه و دوز سیاسی این شعار را بیش از حد برای دیگران بزرگنمایی کنند.

وی ادامه داد: طالبان، داعش و تحولات افراطی اسلامی از یک طرف و مدینه فاضله سازی‌های منطقه علیه این جریان‌های افراطی از انقلاب تفسیر می‌کرد.

وی با بیان اینکه در روایات هیچ گاه اینگونه شعارهای تند مطرح نشده است، اظهار کرد: ما می‌توانیم در داخل این حکومت را ایجاد کنیم ولی صدور انقلاب قطعا شرایط خاص خود را دارد و برای همراه کردن همه جوامع باید ظرفیت‌های مورد نیاز آن را داشته باشیم. وقتی امام راحل نیز از صدور انقلاب سخن گفتند طبعا قرار نبود که با قدرت قاهره این مطلب رخ دهد بلکه فکر و آرمان های انقلاب راه خود را در جهان پیدا می کند که در بسیاری از نقاط جهان نیز چنین شده است.

کارشناس مهدویت گفت: کشورهای اطراف ایران مانند امارات، ترکیه، شمال عراق، جمهوری آذربایجان و ... بهشت‌های غربی می‌سازند و حتی امارات به حدی رسیده است که غربی‌ها برای تفریح به امارات می‌آیند که این مساله سبب می‌شود آن‌ها بگویند اگر شما به دنبال فضای آرمانی هستید، این فضا در خدمت شما است و کویر تفتیده به یک بهشت برین تبدیل شده و شما چه چیزی بالاتر از این می‌خواهید.

وی با اشاره به اینکه عربستان تابلوی ۲۰۳۰ آرمان شهر نئوم را در کوچه و خیابان‌های خود مطرح کرده است، افزود: سیبل تمدن سازی در جهان عرب پیرامون ایران و جامعه شیعه در حال ساخت است و این در حالی است که جامعه شیعه با وجود حماسه اربعین یک کشور نظام یافته و تمدنی ندارد؛ اما کشورهای عربی به دنبال ساخت کشورهای آرمانی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیان کرد: بسیاری از مراکز تصور می‌کنند اگر همه نهادهای مهدوی در سراسر جهان اسلام، کنار هم جمع شوند مشکل حل می‌شود ولی نگاه ما به مهدویت با آن‌ها متفاوت است؛ زیرا مهدویت در کشور ما یک بن و پایه است که نظامات دیگر را مدیریت می‌کند.

وی مطرح کرد: در جهان اهل سنت، آینده گرایی و حال گرایی وجود ندارد و گذشته گرایی مطرح است و نقطه اوج آن وهابیت، طالبان و داعش است که چهره کریه سلفیت را نشان دادند.

کارشناس مهدویت ادامه داد: آن‌ها این چهره را نشان دادند و گفتند این را کنار بگذارید و اسلام سمبلیک و ظاهری را حفظ کنید و این اسلام را با حال گرایی تلفیق دهید که این برنامه، یک برنامه منطقه‌ای در پارادایم های تنکولوژیکال و تمدنی موجود است.

وی افزود: در روایات بیان شده است که عربستان در آستانه ظهور یک حکومت مرکزی ندارد و به صورت دولت شهرهای پیشرفته اداره می‌شود که در این شرایط مجبور می‌شوند فضای مکه و مدینه را مانند واتیکان به شکل قداست حفظ کنند و تحولات آن مناطق با سایر مناطق هم خوانی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بابیان اینکه اسلامی که می‌خواهد نظام و طرح داشته باشد در اهل سنت وجود ندارد، گفت: در اهل سنت آنچه بین سنت و تجدد تعریف می‌کنیم، طرح، برنامه را با فرمت سنتی شکل‌می‌دهیم بهشت تکنولوژیکال می‌سازیم که در آن راحت ترین وسایل موجود است.

وی ادامه داد: عربستان امروز به دنبال ساخت بهترین دیسکوها، اماکن تفریحی، تساهل و تسامح است تا بهشت غربی اسلامی محقق شود؛ در این فضا دیگر کسی حرفی برای گفتن ندارد و به جز جریان سفیانی که یک جریان خشن است و در مقابل این اتفاقات قرار می‌گیرد عمده جهان اسلام به سمت انحطاط و سقوط خواهد رفت.

کارشناس مهدویت عنوان کرد: نگاه انسانی بیان می کند که اگر شما شهر نئوم هم ساخته شود به نقطه انتها نرسیده‌اید چون علم و ترقی حد ندارد؛ پس نمی توانید به قله برسید.

وی بیان کرد: امارات و سنگاپور به دنبال آن هستند که به حد بالای پیشرفت فنی برسد در این شرایط انسان‌ها، لذت و رفاه دارد ولی هویت‌های انسانی چیزی فرای این مسایل است.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بابیان اینکه امارات در منطقه منشأ صدور جنگ‌ها شده است، تصریح کرد: این بهشت برین کاذب، سعی کرده است که درآمد زیاد خود را در رقابت‌های منطقه‌ای برای پیشبرد قدرت خود به کار ببرد در حالی ‌که می‌توانست این پول را صرف افزایش رشد و تعالی انسانیت کند.

کارشناس بین المللی مهدویت: نئوم عربستان و دبی، تمدن ناب اسلامی را نشانه گرفته اند!

وی بیان کرد: امروزه از بندرعباس و امارات عکس می اندازند و مقایسه می کنند ولی اگر بر اساس ارزش های انسانی حتی نظام طبقاتی این دو سطح را مقایسه کنیم نتیجه خاصی می‌گیریم که با تصویر قابل رویت نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر