افتتاح نمایشگاه حجاب در تانزانیا

به مناسبت روز جهانی حجاب به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با همکاری مؤسسه پینک حجاب در تانزانیا، نمایشگاه حجاب افتتاح شد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، به مناسبت روز جهانی حجاب به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا و با همکاری مؤسسه پینک حجاب در تانزانیا، نمایشگاه حجاب در محل رایزنی فرهنگی کشورمان افتتاح شد.

در این مراسم، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران، سفیر اندونزی، سفیر ترکیه، کاردار عمان در تانزانیا، خانم شمیم خان، مسئول بخش زنان شورای مسلمانان تانزانیا و تعدادی دیگر از ایرانیان و فعالان بخش زنان حضور داشتند. مهمان ویژه این مراسم، رودریک رمضان سوراگا، وزیر کار و اقتصاد و سرمایه گذاری زنگبار بود.

خانم خدیجه عمری، مدیر مؤسسه پینک حجاب در سخنانی، نکاتی در مورد فعالیت‌های این مؤسسه برای تقویت نقش زنان در جامعه ارائه کرد.

پیرانی، رایزن فرهنگی کشورمان در تانزانیا هدف از برگزاری این نمایشگاه را تبادل فرهنگی و آشنایی مردم با پوشش مختلف زنان مسلمان اعلام کرد.

وی همچنین، با اشاره به فرارسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام الله دهه فجر، تعدادی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه زنان را بیان کرد.

در ادامه، حسین الوندی، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا مطالبی در مورد انقلاب اسلامی ایران و سقوط رژیم 2500 ساله شاهنشاهی در ایران و تحمیل جنگ به ایران و حضور زنان در جامعه در چارچوب‌های انسانی و اخلاقی و پیشرفت‌های زنان در بعد از انقلاب اسلامی را بیان کرد.

سخنران بعدی این مراسم، مودریک رمضان سوراگا، وزیر کار، اقتصاد و سرمایه گذاری دولت انقلابی زنگبار بود. وی اظهار کرد: از تاریخ اقتصادهای پیشرفته بسیار واضح است که پژوهش، نوآوری را هدایت می‌کند و نوآوری، توسعه را پیش می‌برد.

وی ادامه داد: نمایشگاه حجاب بسترهایی را برای گفتگوهای آگاهانه و پیشنهادات در مورد چگونگی بهبود سیاست‌های خود و اجرای مؤثرتر آنها فراهم می‌کند.

سوراگا اظهار کرد: من معتقدم که یافته‌های پژوهشی و بحث‌های ناشی از امروز به ما به عنوان یک کشور در مورد نحوه پرداختن به موضوع اتصال و جمع‌آوری زنان در تجارت کمک زیادی می‌کند.

وی در ادامه سخنانش، افزود: همه ما می‌دانیم که اینترنت اکنون بخشی از همه کارهایی است که در بیشتر زندگی روزمره خود و در دنیای مدرن انجام می‌دهیم. من قویاً معتقدم که همچنان که در حال پیشروی هستیم، نقش فزاینده‌ای در توسعه اجتماعی و اقتصادی ایفا خواهد کرد، زیرا جهان اکنون در مورد آمدن انقلاب صنعتی چهارم با اتوماسیون شیوه‌های سنتی تولید و صنعتی با استفاده از فناوری هوشمند مدرن صحبت می‌کند.

خانم‌ها فرانسیسکا لی مو، مسئول بخش تجارت حجاب صورتی، شمیم خان، مسئول زنان شورای مسلمانان تانزانیا، ارشدی و مظفری، از اعضای گروه اعزامی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای شرکت در این نمایشگاه در سخنانی، آمادگی خود را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بین ایران و تانزانیا اعلام کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر