تلاش وزارت فرهنگ برای تشکیل ۵۰۰ هزار جلسه خانگی قرآن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه همه مردم ایران اجماع دارند که تمسک به قرآن انسان را به رستگاری می رساند، به تشکیل ۵۰ هزار جلسه خانگی قرآن اشاره و از تلاش این وزارتخانه برای تشکیل ۵۰۰ هزار جلسه قرآنی خانگی در آینده خبر داد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی دوشنبه - ۲۵ بهمن ماه - در آئین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی بن ابی طالب(ع) در موزه آیت الله مدرس با تبریک میلاد با سعادت امام علی (ع) و ایام ماه رجب، حضور در محفل قرآنی اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن و همنشینی با خادمان،  قاریان و حافظان این کتاب آسمانی را توفیق بزرگ الهی دانست که بطور یقین منور به نور الهی شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه حضور خانوادگی ( فرزندان در کنار پدر و مادر) در محافل قرآنی را نقطه قوت این محافل دانست و گفت: باید حلقه های جلسات خانگی برگزاری محافل قرآن را بیشترکنیم.

وی در این مراسم صمیمانه که با حضور جمعی از خردسالان و نوجوانان روشندل حافظ قرآن کریم برگزار شد، آیات تلاوت شده در این محفل توسط روشندلان خردسال  را مصداق بارز اعجاز قرآن برشمرد و گفت: باعث بسی افتخار است که نوجوانان روشندل ایران اسلامی اینگونه با همت و تلاش بی وقفه خود قرآن را حفظ کرده و تسلط کامل به تمامی آیات دارند و برای جامعه منشا خیرو برکت هستند.

 اسماعیلی برگزاری این نمونه محفل قرآنی در جامعه اسلامی علیرغم تهاجم و شبیخون فرهنگی افزود: رسانه ها نقش مهمی در زمینه اطلاع رسانی اینگونه محافل ایفا می کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زیر مجموعه این وزارتخانه همچون معاونت قرآن و عترت و سازمان اوقاف و امورخیریه به عنوان متولی مسابقات قرآنی، وظایف مشخصی تعریف شده تا فضای فعالیت های قرآنی برای موسسات و گروه های مردمی را هموار کنند، اظهار داشت: بر این باوریم موفقیت زمانی حاصل می شود که خود مردم مانند حضور در این دارالقرآن کریم فعال و همراه باشند.

تلاش وزارت فرهنگ برای تشکیل ۵۰۰ هزار جلسه خانگی قرآن

اسماعیلی با تاکید براینکه باید حاکمیت دین را تسهیل کنیم ، گفت: تلاش این است تا مشکلات موسسات قرآنی مرتفع شده  و فضای بیشتری برای فعالیت این موسسات فراهم شود و از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حمایت همه جانبه از این موسسات،  در تسهیل گیری مشکلات این موسسات نیز دریغ نخواهد کرد.

 اسماعیلی همچنین همراهی قرآن و عترت در ساخت جامعه دینی را کار بزرگی دانست و ابراز امیدواری کرد: فضای گسترش فرهنگ قرآنی در کنار توسل به اهل بیت و ائمه اطهار(ع) را با هم پیش ببریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برگزاری و برپایی این محفل قرآنی، از آمادگی این وزارتخانه برای حمایت از جریان ترویج، آموزش، ، تفسیر، حفظ و قرآئت قرآن خبر داد و گفت: خودم را از خادمان کوچک قرآن در کنار حافظان و قاریان ارجمند به ویژه روشندلان حافظ قرآن می دانم که توفیق بهره مندی از برکات حضور آنها و این محفل قرآنی را یافتم.

در پایان این مراسم  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی بن ابی طالب(ع) تقدیر کرد.

ارسال نظر