ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت تا ۱۵ اسفندماه تمدید شد

طرح ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت به دلیل تراکم برنامه‌های ماه اخیر، تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری تمدید شد.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، طرح ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت به دلیل تراکم برنامه‌های ماه اخیر و همچنین محدودیت‌های تردد در برخی استان‌ها به دلیل شرایط جوی و اتمام دوره رصد مذکور، تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری تمدید شد.

با توجه به نقش بی‌بدیل خانه‌های قرآن در ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و اهل بیت (ع) در جامعه اسلامی و اجرای سیاست‌های قرآنی کشور، لازم است فعالیت خانه‌های قرآن در هموارترین مسیر جهت توسعه برخوردار بوده و واجد مطلوب‌ترین سطح کیفیت باشند تا بتوانند نقش محوری خود را ایفا کنند. حصول به این نقطه مطلوب و ترسیم مسیر راه، نیازمند اطلاع دقیق از وضعیت موجود است؛ لذا جهت دستیابی به واقعیت موجود در عرصه فعالیت خانه‌های قرآن و عترت به ویژه پس از شیوع بیماری کرونا و تلاش برای تنظیم سند تحول در افق میان مدت و بلند مدت توسعه فعالیت¬‌های مربوط، پایش خانه‌های قرآن و عترت در دستور کار سازمان دارالقرآن الکریم قرار گرفت.

حسین بهبودی، مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص اجرای طرح پایش خانه‌های قرآن و عترت بیان کرد: با توجه به اتمام زمان اجرای مرحله دوم طرح ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن و عترت که تا ۲۰ بهمن ماه اعلام شده بود، به دلیل تراکم برنامه‌های ماه اخیر و همچنین محدودیت‌های تردد در برخی استان‌ها به دلیل شرایط جوی و اتمام دوره رصد مذکور، مهلت پایش خانه‌های قرآن و عترت تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری تمدید شد.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله نخست اجرای طرح خود اظهاری، تعداد چهار هزار و ۵۲۸ خانه‌های قرآن و عترت در سامانه اعلام وضعیت کردند و در مرحله دوم، یعنی پایش میدانی، تاکنون حدود ۳۳۰۰ خانه مورد بازدید ارزیابان قرار گرفته است.

مدیرکل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان دارالقرآن الکریم افزود: رصد میدانی از ۲۰ دی ماه آغاز شده و تا ۱۵ اسفند ماه ادامه خواهد داشت و پس از پایان مرحله دوم و حصول اطلاعات، مرحله تحلیل و دسته بندی خانه‌ها انجام و نتایج، جهت برنامه‌ریزی های بعدی سازمان و دستگاه‌های مذکور، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر