اختتامیه پانزدهمین مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) برگزار می شود

سمیه حاجعلی مدیر دارالقرآن امام علی (ع) گفت : آئین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) دوشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه به صورت محدود برگزار می‌شود.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سمیه حاجعلی مدیر دارالقرآن امام علی (ع) در خصوص آئین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن علی‌بن ابیطالب (ع) گفت: آئین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) دوشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه به دلیل شرایط کرونایی با حضور حداقلی اساتید و فعالان قرآنی و برگزیدگان این دوره برگزار خواهد شد.

حاجعلی با اشاره به شرایط کرونایی در کشور و شیوع اپیدمی تصریح کرد: قرار بود همه شرکت کنندگان در این مراسم اختتامیه حاضر باشند اما به دلیل شرایط امیکرون برخی از برگزیدگان به صورت نمادین تجلیل شده و لوح و هدایای باقی برگزیدگان برای آنها ارسال خواهد شد.

وی گفت: این برنامه با اجرای سیدوحید مرتضوی، کارشناس‌مجری شبکه قرآن و معارف سیما همراه است با تلاوت جعفر فردی، قاری بین‌المللی قرآن آغاز می‌شود و سپس گروه تواشیح الغدیر به اجرای برنامه می‌پردازند. سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمهدی حائری‌زاده، کارشناس مذهبی و اجرای ستارگان قرآنی این دوره از مسابقات و مداحی حاجعلی فراهانی از دیگر برنامه‌های این مراسم است.

مدیر دارالقرآن امام علی (ع) ادامه داد: این برنامه همزمان از ساعت ۱۴:۳۰ به صورت زنده از صفحه دارالقرآن امام علی (ع) در اینستاگرام به نشانی imamalidarolquran پخش می‌شود. از ۱۳ نفر از ستارگان قرآنی کم سن و سال شرکت کننده در مسابقات و ۴ نفر از شرکت کنندگان ویژه هم تجلیل خواهد شد.

وی در خصوص جوایز امسال گفت: جوایز به همه فینالیست‌هایی که نمره حسن حفظ آنها ۹۰ به بالا شده و همه مرتلان و قاریان راه یافته به فینال که نمره کل آنها ۷۵ به بالا شده تعلق می‌گیرد. همچنین به رتبه برتر رشته حفظ کل ۷ میلیون تومان، رتبه نخست رشته بیست جز ۵ میلیون تومان، رتبه نخست رشته ده جز ۴ میلیون تومان، رتبه نخست رشته قرائت تحقیق ۵ میلیون تومان، رتبه نخست رشته قرائت ترتیل ۴ میلیون تومان و در رشته مفاهیم ۳ و نیم میلیون تومان خواهد بود.

یادآور می‌شود، این دوره از مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل، مفاهیم سوره‌های یاسین و نور در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد.

ارسال نظر