امیرعبداللهیان: نسبت به حصول توافق در وین خوش‌بین هستیم

وزیر امورخارجه ایران خاطر نشان کرد: در صورت شکست مذاکرات وین، آمریکا و طرف غربی مسئول آن خواهند بود، چراکه ایران با جدیت برای حصول توافق در وین تلاش می کند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، حسین امیرعبدللهیان وزیر امورخارجه کشورمان که برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان به سر می‌برد در گفت‌وگو با شبکه سی.ان.ان تاکید کرد که ایران نسبت به حصول توافق در مذاکرات وین خوش بین است.

وی در ادامه در توضیح این مساله گفت: چرا خوش‌بین هستیم؟ چون دولت آقای دکتر رئیسی اراده جدی دارد برای اینکه به توافق خوب در وین دست پیدا کنیم.

امیرعبدللهیان در این مصاحبه که بخش کوتاهی از آن را کریستین امانپور مجری شبکه سی.ان.ان در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است، افزود: دولت آقای دکتر رئیسی تاکید دارد و علاقه‌مند است که به یک توافق خوب و فوری دست پیدا کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین تصریح کرد: ما در هفته های گذشته برای رسیدن به یک توافق خوب، تلاش‌های زیادی کرده‌ایم. اگر آمریکا و طرف غربی در این لحظات حساس و شرایط حساس مذاکرات ما در وین، واقع‌بینانه برخورد نکنند، حتما مسئول شکست احتمالی مذاکرات خواهند بود.

وی تاکید کرد: اما ما با خوش بینی و با جدیت برای رسیدن به یک توافق خوب در وین تلاش می کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر