تغییر فضای گفتمانی ارتباط دولت با مردم از مهم‌ترین وعده‌های محقق شده آیت‌الله رئیسی بود

سخنگوی دولت گفت: برگزاری ۱۵ سفر استانی فقط در ۵ ماه ابتدایی دولت، یک رکودشکنی در ارتباط مستقیم با مردم مناطق مختلف کشور و به نوعی پیشانی تغییر فضای گفتمانی حاکم بر دولت برای نزدیک شدن به مردم بوده است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه در نشست خبری خود با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به قطر گفت: در سفر آیت‌الله رئیسی به قطر دیدارهای دوجانبه‌ای انجام شد و شرکت در مجمع صادرکنندگان گاز از مهم ترین برنامه‌های این سفر است که به دستاوردهای این سفر و توسعه همکاری‌های منطقه‌ای خواهیم پرداخت.

وی با ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد ۶ ماهه دولت سیزدهم که آن را «دولت مردمی و عدالت‌محور» خواند، اظهار داشت: همان گونه که در شعارهای دولت مردمی نمودار بود، یکی از مهمترین وعده‌ها و نگاه‌های دولت مردمی تغییر فضای گفتمانی حاکم بر دولت با نگاه مردم محور و رویکرد مردم محور بود. 

بهادری جهرمی افزود: برگزاری ۱۵ سفر استانی فقط در ۵ ماه ابتدایی این دولت که با تشدید شرایط کرونایی و ممنوعیت سفرها تقریباً در یک ماه گذشته متوقف شده، نمایانگر این است که در هر ماه به‌طور متوسط سه سفر استانی در این دولت انجام شده که یک رکودشکنی  ارتباط مستقیم با مردم در سفر به مناطق مختلف کشور و به نوعی پیشانی این تغییر فضای گفتمانی حاکم بر دولت در نزدیک شدن به مردم بوده است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای اتصال کامل وزارتخانه‌ها به سامانه‌های الکترونیکی گفت: دولت معتقد است در همه بخش‌ها نیازمند تحول هستیم.

وی افزود: کسب و کار مردم در ایام کرونا دچار سختی هایی شد و غل و زنجیری برای فعالیت اقتصادی دولت شد و برخی تعارض منافع هم این حرکت را با مانع و کندی مواجه می‌کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: مسأله احراز هویت با حقوق مردم در ارتباط است و این حرکت تحولی باید با تدبیر لازم انجام شود و شاید لازم باشد زمان بیشتری برای این موضوع اختصاص یابد.

بهادری جهرمی تأکید کرد: دولت مصمم است و ۳۳۰ کسب و کار خانگی به‌جای مجوز و درخواست، با همکاری وزارتخانه‌های میراث و کار اعلان محور شدند و این مسیر با جدیت پیش خواهد رفت.

ارسال نظر