جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد:

تقویت تعاملات پلیسی ایران و ارمنستان ضامن ارتقاء امنیت دو کشور

تقویت تعاملات پلیسی ایران و ارمنستان ضامن ارتقاء امنیت دو کشور

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر توسعه روابط حسنه با کشورهای همسایه بخصوص ارمنستان، گفت: تقویت تعاملات پلیسی ایران و ارمنستان ضامن ارتقاء امنیت دو کشور خواهد بود.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، سردار قاسم رضایی در دیدار با سرهنگ آرام هوانسیان جانشین رئیس پلیس کشور ارمنستان و هیات همراه که در ستاد فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با بیان اینکه ارتباط غنی فرهنگی، تاریخی و نزدیکی که بین مردم و مسئولان دو کشور دوست و همسایه ایران و ارمنستان وجود دارد، اظهار داشت: امیدواریم روز به روز شاهد گسترده تر شدن تعاملات در زمینه های مختلف پلیسی با شما باشیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر توسعه روابط حسنه با کشورهای همسایه بخصوص ارمنستان، تصریح کرد: تقویت هر چه بیشتر تعاملات در موضوعات مشترک پلیسی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطر نشان کرد: فرماندهی کل انتظامی کشور این آمادگی را دارد تا در زمینه های مختلف انتظامی و در راستای توافقات به عمل آمده در مراکز دو کشور و همچنین در شهرهای مرزی با حضور فرماندهان و مسئولان نشست های کاربردی تخصصی دو جانبه مشترکی را با هدف گسترده تر شدن روابط دو کشور برگزار کند.

سردار رضایی با اشاره به اینکه مجموعه فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در زمینه های مختلف پلیسی دارای تجارب ارزشمند و منحصر به فردی است، افزود: امیدوارم برگزاری اینگونه نشست های دوجانبه بخصوص در شهرهای مرزی سر آغازی کاربردی برای حرکت در مسیر توسعه و افزایش راه های همکاری ایجاد کند.

جانشین فرمانده کل انتظامی تصریح کرد: با وجود نا امنی موجود در منطقه، کشور ما از امنیت کاملی برخوردار است و اجازه هیچ گونه تحرکی را به مخلان امنیت نخواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: امروز خدمات انتظامی جمهوری اسلامی ایران جهانی است و به واسطه جانفشانی ها و ایثار کارکنان انتظامی در مبارزه با سوداگران مرگ از ترانزیت مواد مخدر به سایر نقاط جهان به ویژه کشورهای اروپایی ممانعت می شود و کشف بیش از هزار تن انواع مواد مخدر در طول یک سال خود گواهی بر این ادعا است.

آرام هوانسیان جانشین رئیس پلیس کشور ارمنستان نیز در این نشست با ابراز خرسندی و تشکر از مهمان نوازی ایرانیان، اظهار داشت: قبل از هرچیز باید سر تعظیم فرود بیاورم در مقابل این همه رشادت و ایثار ماموران پلیس در راه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر که گواه آن هم تعداد چندین هزار شهیدی است که در این راه تقدیم شده است.

وی ضمن اشاره به جایگاه و نوع ماموریت های محوله پلیس در کشور ارمنستان، خاطر نشان کرد: هدف اصلی از این دیدار توسعه همکاری ها و بهبود شرایط در زمینه های مختلف پلیسی بخصوص در برخورد و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر است و کاملا آمادگی داریم تا در این راستا اقدام کنیم.

جانشین رئیس پلیس کشور ارمنستان ضمن تمجید از پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های گوناگون، تصریح کرد: من امروز از نزدیک شاهد قابلیت های بالای پلیس ایران در حوزه های مختلف علمی، مهارتی، تاکتیکی، تجهیزات تخصصی بودم و امیدوارم با ارتقاء تعاملات پلیسی بین دو کشور، بتوانیم از دانش تخصصی بالای پلیس ایران در زمینه تقویت پلیس ارمنستان بهره مند شویم.

این دیدار با هدف بررسی و ایجاد فرصت‌های مناسب و رفع موانع احتمالی درجهت بهبود روابط پلیسی دو کشور در راستای ارتقاء امنیت برگزار و مقرر شد تا در آینده ای نزدیک نشست های دو جانبه کاربردی با حضور فرماندهان و مسئولان مرتبط در مراکز و شهرهای مرزی تشکیل شود.

ارسال نظر