حسن صفری قاری و فعال قرآنی کشور درگذشت

حسن صفری قاری و فعال قرآن کریم شامگاه دیشب دهم اسفند ماه بر اثر سانحه تصادف دارفانی را وداع گفت. این فعال قرآنی عضو گروه مدیحه‌سرایی و هم‌آوایی قرآن محمد رسول الله (ص) بود.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حسن صفری قاری و فعال قرآن کریم شامگاه دیشب دهم اسفند ماه بر اثر سانحه تصادف دارفانی را وداع گفت. این فعال قرآنی عضو گروه مدیحه‌سرایی و هم‌آوایی قرآن محمد رسول الله (ص) بود و به همراه این گروه آثار متعددی را تولید کرده بود.

بر همین اساس اعضای گروه محمد رسول الله (ص) در پیامی درگذشت این فعال قرآنی را تسلیت گفتند. در این پیام آمده است: «با قلبی آکنده از اندوه و دلی سرشار از داغ فقدان‌ِ صدیقِ ارجمندمان و عضو مؤثر و اصلی گروه محمد رسول الله (ص)، مرحوم آقای حسن صفری، این ضایعه بزرگ را به محضر امام خامنه‌ای دامت برکاته، جامعه بزرگ قرآنیان کشور، گروه‌های تواشیح و هم خوانی و خانواده داغدار ایشان خصوصاً جناب استاد محمد (جواد) مکرمی (که همشیره بزرگوار خود را نیز در این سانحه دلخراش از دست دادند تسلیت عرض می‌کنیم. برادر عزیزمان مرحوم صفری در دوران مجاهدت هنری و قرآنی خود، بالغ بر ۱۵۰۰ اثر فاخر برای قرآن کریم و حضرات آل الله علیهم صلوات الله از خود باقی گذاشت که همواره با شنیدن آن صدای مخملین و بهشتی و آثار روح نواز معنوی، دل وجان هر شنونده ای جلا می‌یابد. یقیناً جامعه قرآنی و بویژه رسانه‌ملی مدیون زحمات ایشان به جهت تولید این آثار ارزشمند قرآنی و نغمات دینی بوده و ان شاالله قدردان این تراث گرانقدر خواهد بود.»

صفری پیش از گروه محمد رسول الله (ص) عضو گروه محراب تهران بود و تا آخر عمر با این گروه همکاری داشت. وی همچنین به عنوان آهنگساز و صدابردار آثار مذهبی مشغول فعالیت بود و آثار زیادی از خود به یادگار گذاشته بود. در ادامه فیلمی از مورد تفقد قرار گرفتن زنده یاد حسن صفری توسط مقام معظم رهبری پس از اجرای همخوانی با گروه محمد رسول‌الله (ص) را مشاهده می‌کنید:

ارسال نظر