نگارستان ایران مهیای استقبال از رییس جمهور مردمی

قطعی شدن سفر رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان که به دلیل سکونت اقوام متعدد به نگارستان ایران مشهور است سبب شد ساکنان این استان ضمن فراهم کردن مقدمات استقبال، مشتاقانه چشم انتظار حضور دکتر رییسی در سرزمین هیرکان و امیدوار به حل بخشی از معضلات و کمبودهای استان خود باشند.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا کمتر از ۲۴ ساعت به حضور رییس جمهور دولت سیزدهم به   گلستان باقی مانده ومردم هیرکان خود را برای استقبال از بالاترین مقام اجرایی کشور آماده می کنند.

شیوع مجدد کرونا امکان نقش آفرینی میدانی گلستانی ها و خلق تجمعات مردمی برای خوش آمدگویی به آیت‌الله رییسی را سلب کرده اما اهالی گرگان و دیگر شهرها و روستاهای استان در تلاشند از هر طریق ممکن بتوانند از برنامه های سفر رییس جمهور مطلع شوند تا هم از نزدیک به رییس جمهور خوشامد بگویند و در صورت امکان درد دل و مطالبه خود را بیان کنند .

همه در تلاشند تا شانزدهین سفر استانی دولتمردان در ذهن و خاطر اعضای هیات دولت ماندگار بماند . رفت و آمد خودروهای آتش نشانی و شهرداری که اقدام به شستن خیابانها و جدولها می کنند بیشتر شده و با افزایش گلکاری، عطر و بوی خاصی در شهر پیچیده شده است .

در صفحات و شبکه های اجتماعی هم تکاپوی بسیاری در جریان است. کانال های محلی ، اجتماعی و سیاسی با مصاحبه با بزرگان و زعمای منطقه مطالبات مردمی  در قالب فیلم  صوت و  نوشتار جمع آوری و منتشر می کنند.

قومیت های مختلف گلستان هر یک با زبان محلی خود ضمن خوشامد گویی به رییس جمهور مطالبات خود را مطرح می کنند.

بیشترین انتظار اهالی گلستان که در شبکه های اجتماعی به آن پرداخته شده مباحثی همچون احیای خلیج گرگان ، طرح گردشگری آشوراده ، سد نرماب و مباحث حوزه اشتغال و بیکاری جوانان است .

در روزهای اخیر اقشار مختلف گلستان در مورد عملکرد دولت صحبت می کنند و انتظار دارند تا آمدن رییس جمهور و هیات دولت موجب توسعه استان آنها شده و به حل مشکلات آن‌ها کمک کند.

برخی از مردم عملکرد دولت را قابل قبول و رو به پیشرفت می دانند و بعضی هم بر این اعتقادند که ۶ ماه زمان کافی برای بررسی و نقد عملکرد دولت نیست.

گلستانی ها امیدوارند این حضور سرمنشا خیر و برکت برای دیار هیرکان شود و بخشی از مشکلات دیرین آنها حل شود.

رییس جمهور با همراه شماری از وزرا روز جمعه در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر می کند.

به گفته علی محمد زنگانه  استاندار گلستان دیدار با خانواده شهدا و جمعی از برگزیدگان و اقشار مردم، حضور در نشست شورای اداری و بازدید از زیرساخت‌های استان از محورهای برنامه‌های سفر رییس دولت سیزدهم به این استان است.

همچنین طبق اعلام روابط عمومی استانداری گلستان، شماره تلفن ۱۱۱ به صورت شبانه روزی آماده دریافت درخواست های مردم گلستان در ایام این سفر خواهد بود.

آیت الله رئیسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

ارسال نظر