ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ۱۲۲ درصد عبور کرد

بررسی آخرین آمار حوزه فناوری اطلاعات نشان می‌دهد ضریب نفوذ پهن باند ثابت و سیار در کشور، در مجموع از ۱۲۲ درصد عبور کرده است.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، با توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و تغییر سبک زندگی مردم جهان، استفاده از تلفن همراه به ویژه در یک و نیم سال گذشته و به واسطه شیوع کرونا، شدت گرفت.  

شیوع کرونا در جهان، مخاطرات بسیاری را رقم زد. شیوع ویروس کرونا بر همه چیز تاثیر منفی داشت، شاید بتوان گفت بر روی تنها چیزی که تاثیر مثبت داشت، استفاده از فناوری برای رفع نیازهای روزمره بود.

ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور از ۱۶۱ درصد عبور کرد

استفاده مردم از اینترنت که لازمه آن دسترسی داشتن به گوشی تلفن همراه باعث شده اکنون ۱۳۵ میلیون و ۸۸۹هزار و ۴۲۴ خط تلفن همراه در کشور فعال باشد.

وضعیت توسعه تلفن همراه، در سه ماهه سوم سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد سهم همراه اول از خطوط فعال ۷۲ میلیون مشترک، ایرانسل بیش از ۵۸ میلیون مشترک و اپراتو رایتل بیش از پنج میلیون مشترک است. ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور اکنون از ۱۶۱ درصد عبور کرده است.

تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت در کشور اکنون از ۲۹ میلیون و ۳۰۶ هزار خط دایری عبور کرده و ضریب نفوذ استفاده از این فناوری را به بیش از ۳۴ درصد رسانده است. اکنون ۵۱ هزار و ۴۰۰ روستا دارای ارتباط و ۴۷ هزار و ۲۷۲ روستا دارای تلفن خانگی هستند.

ضریب نفوذ اینترنت در کشور به ۱۲۲ درصد رسید

آخرین گزارش آماری از بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می‌دهد ضریب نفود اینترنت پهن‌باند در کشور به حدود ۱۲۲ درصد رسیده است. مانند گذشته در بخش اینترنت سیار (با ضریب نفوذ بیش از ۱۰۹ درصد) رشد مناسبی را شاهد بودیم، اما اینترنت ثابت با ضریب نفود نزدیک به ۱۳ درصد همچنان به دلایل مختلف از توسعه دور مانده است.

 تعداد مشترکان اینترنت پهن‌باند در کشور بیش از ۱۰۲ مشترک است که از این میان ۱۰ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۷۵۹ مشترک، اینترنت پهن‌باند ثابت دارند و ۹۱ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۲۸۱ نفر، مشترک اینترنت پهن‌باند سیار هستند.  

تعداد اشتراک‌های پهن‌باند سیار تا پایان سه ماهه سوم سال به این شکل است که همراه اول بیش از ۴۸ میلیون مشترک، ایرانسل بیش از ۳۹ میلیون مشترک و رایتل حدود ۴ میلیون مشترک دارند که مجموع بیش از ۹۱ میلیون اشتراک اینترنت همراه را رقم زده‌اند.

ترافیک ۱۸۴ میلیونی مرسولات پستی در ۹ ماه

ترافیک مرسولات و تعداد واحدهای پستی نیز بخش دیگری از این گزارش هستند. تعداد مرسولات پستی در ۹ ماه ابتدای ۱۴۰۰ بیش از ۱۸۴ میلیون مرسوله بوده است. اکنون تعداد ۲ هزار و ۵۳۹ واحد پستی در سراسر کشور مشغول به ارائه خدمت هستند.

سهم ترافیک پیشتاز بیش از ۹۴ میلیون، ترافیک سفارشی بیش از ۱۴ میلیون، ترافیک پست ویژه بیش از پنج میلیون، ترافیک فروش بیش از ۴۳ میلیون، ترافیک الکترونیکی بیش از ۲۰ میلیون، خرید و فروش اینترنتی و ترافیک عادی هر کدام بیش از سه میلیون ترافیک را به خود اختصاص داده‌اند.

 اسفند سال گذشته تعداد روستاهای دارای ارتباط (هر نوع از ارتباط) ۵۲ هزار روستا و تعداد اشتراک‌های روستایی از سه میلیون اشتراک گذشته بود. در آن بازه زمانی، ضریب نفوذ ارتباطات سیار در ایران اکنون ۹۲ درصد و تعداد مشترکان نیز  ۷۷میلیون اشتراک بود.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت ۱۱ درصد و تعداد مشترکان پهن باند ثابت ۹ میلیون و ۷۷۸ هزار مشترک بود. همچنین تعداد کل مرسولاتی که طی ۹ ماه ابتدایی سال گذشته در شبکه پستی کشور جا به جا شده به ۱۶۲ میلیون بسته رسید.

ضریب نفوذ اینترنت در کشور از ۱۲۲ درصد عبور کرد


 

ارسال نظر