امنیت ملی عراق: ما قاطعانه در برابر توهین به شخصیت‌های دینی ایستاده‌ایم

شورای وزارتی امنیت ملی عراق بر ایستادگی قاطعانه در برابر اهانت به شخصیت‌های مذهبی و اقداماتی که صلح اجتماعی را تضعیف می‌کند و یا حمله به مراکز احزاب و اموال عمومی و خصوصی تأکید کرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، در جلسه دیشب شورای وزارتی امنیت ملی عراق به ریاست مصطفی الکاظمی، بر هرگونه تهدید علیه صلح مدنی و اخلال در زندگی شهروندان تأکید شده است.

شورای مزبور اعلام کرد که دولت قاطعانه در برابر توهین به شخصیت‌های دینی و اقداماتی که صلح اجتماعی را تضعیف می‌کند و یا حمله به مراکز احزاب و اموال عمومی و خصوصی می‌ایستد.

شورای وزارتی امنیت ملی عراق تأکید کرد که این شورا در جریان بررسی جامع وضعیت امنیتی و آمادگی نیروهای مسلح و همچنین پیگیری پیشرفت عملیات امنیتی برای تعقیب بقایای داعش قرار گرفته است.

الکاظمی در این جلسه بر لزوم جلوگیری از هرگونه انعکاس منفی بحران‌های سیاسی در جریان اعتراضات عراق تأکید کرد و به نیروهای امنیتی عراق دستور داد تا اقدامات احتیاطی و وظایف خود در حفاظت از امنیت شهروندان و اموال و داریی‌های آنها را انجام دهند.

نایف جردو الگرگری مشهور به نایف کردستانی از شخصیت های نزدیک و همسو با حزب دمکرات کردستان عراق، یکشنبه گذشته در توئیتی موهن نوشته بود: «من با مرجعیت عربی از [تبار] اهل بیت موافق هستم، نه با مرجعیت هندی، فارسی و افغان که سیّد نیستند؛ حتی اگر عمامه سیاه بر سر داشته باشند».

این اقدام شخصیت نزدیک به بارزانی، باعث خشم ملت عراق شد؛ تا جایی که حزب دمکرات کردستان اعلام کرد که هیچ ارتباطی با نایف الگرگری ندارد.

کمتر از یک ساعت پس از توییت توهین آمیز این چهره نزدیک به حزب دموکرات کردستان عراق، با فراخوان‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی، صدها معترض خشمگین به سوی مقر حزب دموکرات کردستان عراق در خیابان ۵۲ الکرادة بغداد مجاور دانشگاه غیرانتفاعی «اوروک» هجوم آوردند.

ساعتی پس از نیمه شب معترضان وارد مقر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد شده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند.

معترضان، مقر حزب دموکرات اقلیم کردستان را «مرکز فتنه» نامیدند و در حالی که تصاویری از آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان را در دست داشتند، خواستار تعطیلی مقر حزب مذکور شدند.

ارسال نظر