آقامجتبی تهرانی: خدایا! همین شب اوّل دستمان را بگیر

آقامجتبی تهرانی می‌گوید: خدایا! امشب، شب اوّل است و ما پایمان را داخل خانه‌‎ات گذاشته‏‌ایم؛ مهمانت هم هستیم؛ همین دَمِ در بیا دستمان را بگیر و کار را تمام کن! نگذار تا آخر ماه طول بکشد.

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مرحوم آقا مجتبی تهرانی استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایش به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان می‌گوید: به حسب ظاهر، ما مؤمن هستیم، ما مهمان خدا هستیم. امشب شب اوّل این مهمانی است؛ تازه وارد این خانه شده‌‌ایم، تازه داخل خانه مهمانی خدا پا گذاشته‌‌ایم.

سؤال من این است: اگر مهمان تقاضایی از میزبانش داشت، وقتی همان ابتدای ورود به خانه میزبان به صاحب‎خانه بگوید: من چنین گرفتاری‌ای دارم، کرامت او چه اقتضا می‌‎کند؟ آیا این‌طور اقتضا می‌‌کند که مهمان بدون روا شدن حاجتش از خانه‌اش برود، یا همین‌ که وارد خانه شد، همان‌‎جا خواسته‌اش را بدهد؟

خدایا! امشب، شب اوّل است و ما پایمان را داخل خانه‌‎ات گذاشته‌‌ایم؛ مهمانت هم هستیم؛ همین دَمِ در بیا و دستمان را بگیر و کار را تمام کن! نگذار تا آخر ماه طول بکشد؛ بگذار امشب که ما از اینجا می‌‎رویم، همه حاجت‎‌‌هایمان را بگیریم و برویم. کرامتت همین را اقتضا می‎‌کند؛ آقایی‌‎ات این است؛ ربوبیّتت این است؛ حاجات ما را همین الآن به ما بده.

انتهای پیام/

ارسال نظر