جلسه‌های قرائت قرآن برای تعلیم جوانان در ماه رمضان تشکیل شود

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به‌مناسبت ماه رمضان تاکید کرد: ماه مبارک رمضان، ماه قرآن است و لازم است جلسه‌های قرائت قرآن به‌خصوص برای تعلیم نوجوانان و جوانان تشکیل شود و قرآن با توجه به معانی آیات ومحتوای پربار آن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ،در این پیام که نسخه‌ای ازآن قرار گرفت، آمده‌است: خدا را صدهزار مرتبه شکر می‌گوییم که منت بر ما نهاد و این ماه پربرکت را بار دیگر درک کردیم. شکرانۀ این نعمت بزرگ آن است که احترام ماه رمضان را نگه داریم، همگان سعی کنند در روزۀ آن بکوشند و آن کس که معذور است تظاهر به روزه خواری نکند و اگر افرادی متجاهرین به روزه خواری را ببینند به مسئولین ذی ربط خبر دهند تا از این کار خلاف جلوگیری شود.

پیام حاکیست: از وظائف مهم روزه داران دراین ماه مبارک، کمک به نیازمندان است که اصولاً یکی از فلسفه‌های مهم روزه، باخبرشدن از حال محرومان می‌باشد. در دعاهای ماه رمضان بارها برای جلب توجه همگان به محرومان دعا شده، لذا هر کس باید به قدر توانایی خود در این راه بکوشد چرا که اجر و پاداش آن تا هفتاد برابر پاداش در غیر ماه رمضان است.

در این پیام آمده‌است: از سوی دیگر این ماه، ماه قرآن است و لازم است جلسات قرائت قرآن مخصوصاً برای تعلیم نوجوانان و جوانان تشکیل شود و قرآن با توجه به معانی آیات ومحتوای پربار آن مورد توجه قرار گیرد. دراین ماه باید مظاهر گناه ازجمله کشف حجاب برچیده شود.

پیام ادامه یافته‌است: توبۀ از گناهان گذشته، یکی دیگر از وظایف مهم روزه دارانِ این ماه است، باید آن چنان توبه کاران توبه کنند که با پایان ماه، پاک و پاکیزه به استقبال آینده بروند.

پیام تاکید دارد: به هر حال ماه رمضان فرصت مهمی برای همه کارهای خیر و برنامه های تربیتی است، این فرصت پرارزش را غنیمت بشمریم و از آن حداکثر استفاده را بنماییم و برای ظهور صاحب الامر امام زمان(ع) دعا کنیم.

در پایان این پیام آمده‌است: من به همۀ روزه داران و علاقه مندان به این ماه دعا می‌کنم و امیدوارم که توفیقات الهی در این ماه عزیز شامل حال همۀ ما گردد.

ارسال نظر