آیین جزءخوانی قرآن در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود

مسوول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری آیین جزءخوانی قرآن کریم با حضور مردم در مسجد جامع سنندج خبرداد و گفت: این مراسم به طور زنده از طریق صداوسیمای مرکز کردستان پخش می‌شود.

به گزارش عاشورانیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، کامل گلباغی روز یکشنبه  اظهار داشت: ۲ سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا مراسم جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بدون حضور مردم برگزار شد اما امسال با تدابیر اندیشیده شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی،  این مراسم با حضور مردم معنوی برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مراسم جزءخوانی مسجد جامع سنندج که یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان است به طور زنده از طریق شبکه استانی کردستان پخش می‌شود، اضافه کرد: این مراسم از امروز بعد از نماز عصر و در صحن جدید مسجد جامع سنندج آغاز می شود و تا پایان این ماه پر خیر و برکت ادامه دارد.

مسوول قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده بعد از اقامه نماز عصر و قبل از آغاز مراسم جزءخوانی هم کارگاه‌ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می شود.

گلباغی یادآور شد: علاوه بر مسجد جامع سنندج، ۵۷ مراسم جزءخوانی دیگر در سطح مساجد استان در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

وی از دیگر برنامه‌های این اداره کل در ماه رمضان را تجلیل از شخصیت ها و چهره‌های قرآنی استان خواند و اظهار داشت: شرکت در نمایشگاه ملی قرآن کریم در تهران و اجرای ویژه برنامه قرآنی استان در این نمایشگاه از دیگر برنامه‌های استان در این ایام مبارک است.

ارسال نظر