مقام آمریکایی اظهارات عمران خان درباره مداخله خارجی در پاکستان را رد نکرد

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا که به گفته نخست وزیر پاکستان دولت منتخب این کشور را تهدید و شکست طرح عدم اعتماد علیه «عمران‌خان» را به ضرر روابط دو کشور تلقی کرده بود، اتهام اسلام‌آباد درباره تلاش واشنگتن برای مداخله در امور داخلی پاکستان را رد نکرد.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، منابع خبری پاکستان بامداد دوشنبه از سفر «دونالد لو» دستیار وزیر خارجه دولت بایدن در امور آسیای مرکزی و جنوبی به هند و مواجه شدن وی با پرسش خبرنگاران درباره تحولات پاکستان و متهم شناخته شدن واشنگتن به تهدید دولت عمران‌خان خبر دادند.

دونالد لو که به گفته نخست وزیر پاکستان طی دیدار با سفیر این کشور در واشنگتن در اوایل ماه گذشته، با ابراز ناخرسندی از سیاست خارجی دولت اسلام‌آباد نسبت به پیامدهای آن هشدار داده بود، با پرسش خبرنگاران در جریان سفر به هند درخصوص اوضاع فعلی پاکستان روبرو شد.

شبکه پاکستانی A.R.Y گزارش داد: از دونالد لو پرسیده شد که نخست وزیر پاکستان آمریکا را به توطئه‌ علیه دولت منتخب و ابلاغ پیام تهدیدآمیز علیه اسلام‌آباد متهم کرده است.

دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به پرسش‌ها اتهام نخست وزیر پاکستان را رد نکرد اما مدعی شد که واشنگتن از فرآیند قانونی و دمکراتیک پاکستان حمایت می‌کند.

دونالد لو افزود که آمریکا تحولات پاکستان را از نزدیک رصد می‌کند.

گفتنی است،جلسه رسمی پارلمان ملی پاکستان روز گذشته برای رسیدگی نهایی به طرح عدم اعتماد علیه نخست وزیر با حضور نمایندگان حزب حاکم و مخالفان برگزار شد. ریاست مجلس ملی با اشاره به مداخله خارجی علیه دولت پاکستان و غیرقانونی بودن طرح عدم اعتماد، آن را رد کرد.

ریاست جمهوری پاکستان نیز لحظاتی پس از مردود اعلام شدن طرح عدم اعتماد به عمران‌خان، دستور انحلال پارلمان را صادر کرد و متعاقب آن کابینه دولت پاکستان نیز منحل شد.

پارلمان پاکستان روز یکشنبه شاهد شعارهای ضدآمریکایی از سوی نمایندگان خود بود و شرکت‌کنندگان دخالت خارجی برای براندازی دولت و توطئه علیه سیاست مستقل خارجی دولت عمران‌خان را محکوم کردند.

«عمران‌خان» یک روز قبل از جلسه پارلمان پاکستان طی سخنرانی زنده تلویزیونی خطاب به مردم کشورش گفت که طرح عدم اعتماد به نخست وزیر نتیجه مداخله خارجی است.

درپی افشاگری نخست وزیر پاکستان درباره رفتار غیردیپلماتیک و تلاش آمریکا برای دخالت در امور داخلی اسلام‌آباد، وزارت امور خارجه این کشور با احضار کاردار ایالات متحده اعتراض رسمی خود در قبال نامه تهدیدآمیز و تلاش برای مداخله در امور داخلی را به نماینده این کشور ابلاغ کرد.

ارسال نظر