رایزنی رهبران انگلیس، آلمان و لهستان برای افزایش فشارها به روسیه

دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد که بوریس جانسون قرار است با هدف اعمال فشار بیشتر به روسیه در هفته جاری با رهبران آلمان و لهستان دیدار کند.

به گزارش عاشورا نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا ، براساس این گزارش، نخست وزیر انگلیس قرار است با صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری لهستان این هفته در لندن دیدار و گفت‌وگو کند که محور رایزنی‌ها اعمال فشار بیشتر به روسیه به دلیل جنگ اوکراین خواهد بود. دفتر نخست وزیری انگلیس اعلام کرد که لندن همچنان به حمایتش از اوکراین ادامه خواهد داد.

روزنامه تایمز لندن نیز امروز گزارش داد که اولاف شولتس صدراعظم المان قرار است جمعه در لندن با جانسون دیدار کند و انتظار می رود نخست وزیر انگلیس از صدراعظم آلمان بخواهد تا تحریم های ضد روسی و همچنین فشارهای نظامی، اقتصادی و دیپلماتیک اروپا علیه مسکو را تشدید کند.

جانسون روز گذشته طی اظهارنظری گفته بود: لندن در خط مقدم حمایت از تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی در مورد جنایات مرتکب شده در اوکراین بوده و وزیر دادگستری مجوز حمایت مالی اضافی و اعزام بازرسان متخصص را صادر کرده است . جانسون گفت، تا زمانی که عدالت اجرا نشود آرام نخواهیم گرفت.

نیروهای روسیه در روزهای اخیر مشغول عقب نشینی از چندین شهر حومه کی‌یف بوده اند و ارتش اوکراین هم اعلام کرده که بوچا را آزاد کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

ارسال نظر